Po uzavření zakázky na dodávku moderních tramvají od Stadleru se Dopravní podnik Ostrava zaměřil na trolejbusy. S plzeňskou firmou uzavřel smlouvu na dodávku deseti dvanáctimetrových vozidel typu Škoda 26Tr a dvou kloubových velkokapacitních vozidel typu 27Tr.

TANGO NF2 OSTRAVA je pracovní název nových tramvají, jejichž upravený design stále není finální a ještě se bude ladit.
Nové ostravské tramvaje od Stadleru budou mít štíhlejší design. Líbí se vám?

Škoda slibuje, že nové trolejbusy budou maximálně komfortní. Dvanáctimetrové vozy navíc mají jednu velkou výhodu – jsou parciální.

BEZ TROLEJÍ A S KLIMATIZACÍ

„Vozidla typu 26Tr budou vybaveny trakčními bateriemi a dopravce je tak může nasadit i na trasy, kde není trolejové vedení," vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.

Právě o tyto vozy DPO usiloval a podle ředitele Daniela Moryse budou pro dopravce zcela revoluční. „Díky této technologii, kdy trolejbusy už nebudou nuceně jezdit pouze pod trakcí, můžeme zoptimalizovat celou dopravní síť a zefektivnit jednotlivé linky," těší Moryse.

Nízkopodlažní trolejbusy budou vybaveny moderním informačním systémem, výkonnou klimatizací i topením, velkokapacitní kloubové vozy 27Tr budou navíc disponovat zařízením pro úsporu trakční energie a také umožní snadnější nástup a výstup cestujících, protože se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

PRVNÍ KUSY NA PODZIM

„První cestující by se v nich mohli svézt už letos na podzim. Kompletní dodávku dokončíme v prvním čtvrtletí příštího roku," říká člen představenstva Škody Electric Karel Majer.

Pro ostravský dopravní podnik jde o zásadní část obnovy vozového parku, která povede ke slibované ekologizaci a zefektivnění dopravy ve městě.

Dalších 450 milionů korun chce dopravce investovat do elektrobusů a do roku 2020 má vizi nahradit v ulicích všechny naftové autobusy. Až 85 procent plánovaných výdajů do obměny vozového parku by měly pokrýt evropské dotace a vlastní úspory.

2018," uvedl člen představenstva Škody Electric Karel Majer. Škoda slibuje, že nové trolejbusy budou maximálně komfortní.

Pro ostravský dopravní podnik jde o zásadní část obnovy vozového parku, která povede ke slibované ekologizaci a zefektivnění dopravy ve městě.

450 milionů korun chce dopravce investovat do elektrobusů a do roku 2020 má vizi nahradit v ulicích všechny naftové autobusy. Až 85 procent plánovaných výdajů do obměny vozového parku by měly pokrýt evropské dotace a vlastní úspory.

Snímek z vozovny v Ostravě-Porubě, kde se starají o údržbu tramvají.
Návštěva vozovny v Ostravě-Porubě aneb Jak se tramvaje udržují „ve formě"

K TÉMATU

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů Vyrobila jich už více než 14.000. České trolejbusy jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí firma dva typy nových bateriových elektrobusů. Škoda Electric mimo jiné uspěla ve výběrovém řízení na dodávku elektrobusů pro společnost Arriva Morava, která před měsícem představila v Třinci flotilu deseti nových elektrobusů určených pro systém městské hromadné dopravy.
Škoda Electric se 760 zaměstnanci ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami korun. Předloni podnik prodal víc než 250 trolejbusů. Vyrábí také pohony pro různá elektrická vozidla a trakční motory, bateriové elektrobusy a umí také hybridní a vodíkové autobusy.

Ilustrační foto
Ostrava 2020: MHD bude bez dieselových autobusů
Den elektromobility v Třinci.
Třinec má 10 elektrobusů, je lídrem městské elektromobility v ČR