První obchod pro kutily a zahrádkáře tohoto řetězce stojí ve Svinově od roku 2000. Podle vedení společnosti nabízí Ostrava velký potenciál pro tento typ zboží, a tak se rozhodli vystavět i druhý. Vítkovický Horbach bude navíc doplněn o takzvané drive-in stavebnin o rozloze 5500 čtverečních metrů. Funguje tak, že zákazníci najedou s osobním nebo i větším autem přímo před regály a zboží do svého automobilu naloží. Teprve poté zboží zaplatí.

Nový obchod bude zaměstnávat asi 130 lidí. „Nábor už probíhá a v současné době máme více uchazečů o zaměstnání, než jsme schopni přijmout,“ konstatovala Dürlová.

Vítáte stavbu nového Hornbachu v Ostravě?HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO NAHOŘE!

Celkové investiční náklady jsou vyčísleny na asi 25 milionů eur tedy přes 625 milionů korun. Finančně náročné byly hlavně přípravné a zemní práce. Hornbach roste na pozemku, který v minulosti zabírala halda. Navážka důlní hlušiny, která hrozila zahořením, se tak musela z prostoru stavby odvézt a terén se vyrovnával zeminou. Stavbu mají přitom na starosti výhradně místní firmy.

Nový Hornbach vznikne na polovině tohoto rozsáhlého pozemku, tu druhou část o ploše zhruba třicet tisíc čtverečních metrů chce společnost pronajmout. „Počítáme s doplněním našeho areálu o komplementární služby jako je například fastfood a další maloobchod. Konkrétní jména ale nemůžeme z důvodu probíhajících jednání sdělit,“ dodala Dürlová.

Podle místostarosty Vítkovic Leoše Adamíka je tento typ obchodu v městském obchodě vítaný. „Je to mimo bytovou zástavbu na nevyužitých pozemcích. Lidé jsou spokojeni, že už nebudou muset za tímto typem zboží jezdit daleko,“ řekl Adamík.

Obliba hobbymarketů v Česku roste. V pěti největších řetězcích pravidelně nakupuje více než polovina českých kutilů a zahrádkářů. Loni ale kvůli hospodářské krizi jejich tržby klesly.