Model vrtulníku na ostravském středisku zůstane stejný, záchranářům však ve výbavě přibude palubní naviják. Společnost převezme provoz střediska na základě výběrového řízení, které už dříve vypsalo Ministerstvo zdravotnictví ČR.

V tomto měsíci začne nový provozovatel letecké záchranky provádět se záchranáři a lékaři součinnostní výcvik. Smlouvu na provoz ostravského střediska na dalších osm let podepsala společnost s Ministerstvem zdravotnictví ČR už na jaře. ATE provozuje leteckou záchranku i v Olomouckém kraji a ve všech sedmi střediscích na Slovensku.

NAVIJÁK VE VÝBAVĚ

Letečtí záchranáři v Ostravě si nemusejí zvykat na jinou leteckou techniku. Nový provozovatel totiž nasadí do střediska stejný model stroje.

„Půjde o dvoumotorový lehký vrtulník Eurocopter EC 135 T2+. Usilovali jsme o stejný model, aby přechod k novému provozovateli byl co nejhladší. Vrtulník už prošel požadovanými technickými kontrolami. Nyní se zaměřujeme na zajištění požadovaného zdravotnického  a komunikačního vybavení, aby byl plně připraven pro ostrý provoz,“ uvedla Zuzana Hopjaková, mluvčí ATE.

Policisté v rámci edukační osvětové akce navštívili školáky, aby otevřeli problematiku bezpečného přecházení přes přechody.
Zebra se za Tebe nerozhlédne. Tomu se učily děti ve školách

Novinkou ve výbavě bude od ledna palubní naviják. Zatím má tuto pomůcku k dispozici v Česku jen armádní letecká záchranka a letečtí záchranáři Olomouckého kraje. 

NOVÍ PILOTI V KABINĚ

„Vrtulník letí přímo do místa vyzvednutí. Pacient je po první pomoci připraven k vyzvednutí na palubu, nebo ke stupačce dveří vrtulníku. Spolu s lékařem a záchranářem může pak vrtulník pokračovat buď do nemocnice, nebo na nejbližší místo vhodné pro přistánía přeložení osob ze stupačky na palubu,“ popisuje zásah s navijákem major Marek Bohuněk, zástupce velitele 243. vrtulníkové letky, pod kterou spadá armádní letecká záchranka.

Podle jeho slov je práce s navijákem podstatně jednodušší. Tato pomůcka se používá zejména při náročných zásazích v těžko přístupném terénu nebo na vodní hladině. Přispívá k vyšší bezpečnosti záchranných prací a možná je i záchrana v noci.

Fakultní nemocnice Ostrava nyní nabízí nově „3FIT“ dietu.
Kuchyně ve Fakultní nemocnici Ostrava nově nabízí FIT dietu

Letecká záchranka bude mít od příštího roku čtyři piloty, které budou navíc doplňovat kolegové z Olomouce. Část posádky se obmění.

„Skupinu postupně doplníme o nové piloty, kteří dosud létali na Slovensku nebo pro armádní letku. Ti mají zkušenosti jak s nočním provozem, který je od ostravského střediska požadován, tak se speciálními záchrannými akcemi v terénu,“ dodala mluvčí Zuzana Hopjaková.