Celkem ČD objednaly u zmíněného výrobce 14 moderních nízkopodlažních souprav, 10 bude pětivozových a 4 třívozové. Ty bude Škoda Vagonka postupně dodávat od druhé poloviny letošního roku.

„Rádi bychom první jednotku nasadili do zkušebního provozu už letos na podzim. Prvními pasažéry by mohli být cestující z Brna přes Břeclav do Olomouce," uvedl Michal Štěpán, člen představenstva ČD zodpovědný za osobní dopravu. Jak dále vysvětlil, složitým úkolem byl výběr nejvhodnějšího pojmenování nových souprav. „Vybírali jsme z více než 5 tisíc návrhů. Každý jsme jednotlivě posoudili a do nejužšího výběru postoupily ty nejoriginálnější. Vítězný InterPanter pak nejlépe vystihuje účel nových jednotek. Tím je zajištění vnitrostátní dálkové dopravy Českých drah," doplnil Michal Štěpán.

Škoda Vagonka zaměstnává v Ostravě v současnosti zhruba 500 pracovníků, do konce roku plánuje přijmout dalších 150. Tržby této firmy se pohybují podle zakázkové náplně od 3 do 5 miliard ročně.

„Těší mě, že jsme mohli představit novou dálkovou jednotku určenou pro České dráhy. Kromě právě prezentovaných jednotek InterPanter v současnosti například vyrábíme nejnovější typ tramvaje ForCity Plus pro slovenskou Bratislavu nebo pro Německo nové lokomotivy a moderní dvoupodlažní soupravy," uvedl Tomáš Ignačák, generální ředitel skupiny Škoda Transportation, jejíž součástí je i Škoda Vagonka.

Podle Michala Kurtince, generálního ředitele společnosti Škoda Vagonka, nabídnou nové soupravy cestujícím komfortní klimatizovaný interiér pro dálkovou přepravu, bezbariérové toalety nebo Wi-Fi. Samozřejmostí budou polstrované a polohovatelné sedačky, sklopné stolky, elektrické zásuvky, oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let nebo prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel nebo audiovizuální systém.