„Za současné situace, kdy sněhová nadílka ztěžuje i automobilovou dopravu, nepovažujeme za nutné ani rozumné, nadále udržovat flotilu našich koloběžek v provozu. Lidé je v tomto počasí využívají mnohem menší měrou, ale hlavně může být jízda na koloběžce na sněhu či náledí poměrně riskantní,“ vysvětluje Lucie Krahulcová, manažerka společnosti Bolt.

Dodala, že firma k tomuto kroku přistoupila i navzdory bezpečnostním prvkům, mezi které patří například takzvaný začátečnický mód, který snižuje maximální rychlost na 15 km/h. 

Zákaz elektrokoloběžek a elektrokol v centru Ostravy, 7.října 2022.
Zákaz elektrokoloběžek a elektrokol v centru Ostravy. Chodci ho vítají

Zelené koloběžky se podle jejích slov po Česku opět rozjedou nejpozději v březnu, při výrazném zlepšení povětrnostních podmínek se tak ale může stát už v lednu.

"Bolt vynakládá velké úsilí bezpečnost, zavedl například unikátní systém detekce nebezpečné jízdy ve dvou. Jako největší provozovatel sdílených koloběžek v Evropě zaznamenal loni více než pětinásobný nárůst počtu jízd oproti roku 2020, přičemž za stejné období se počet nehod na zelených koloběžkách v přepočtu na milion kilometrů snížil o 12 procent a počet zranění více než o čtvrtinu," doplnila na závěr Krahulcová.