Nejnovějšími úpravami Dopravní podnik Ostrava (DPO) zajišťuje čištění vozů MHD ve vyšší kvalitě. Měsíc teď trvající ověřovací provoz ukázal, že myčka umožňuje ve dvousměnném provozu umýt měsíčně na 150 vozů. Za posledních pět let investoval DPO jen do obnovy myček téměř 70 milionů korun.

Mycí linka je průjezdná, tramvaj v ní zastaví a mycí portál ji pak objíždí. Myčka je vybavena dvěma vertikálními a jedním horizontálním kartáčem s automatickou elektronickou regulací přítlaku. Přední i zadní část a boky tramvaje tak lze umýt jedním průjezdem portálu.

Městská hromadná doprava v Ostravě. Ilustrační snímek.
Komunisté kontra DPO: Hádky na zastupitelstvu pokračují. Nový důvod? Řidiči

Součástí úprav je nově i změkčovač vody, který zajišťuje snížení tvorby vodního kamene v přívodních trubkách a to, že na tramvaji po umytí nezůstanou stopy kapek. Rekonstrukce myčky včetně čističky odpadních vod vyšla na více než 43 milionů korun.

Modernizace mycích linek v DPO.Modernizace mycích linek v DPO.Zdroj: DPO

„Šlo o rozsáhlý projekt, který přináší mnoho výhod. Celková rekonstrukce myčky zajistí dlouhodobou spolehlivost, funkčnost a vysokou kvalitu mytí tramvají. Díky rekonstrukci čističky nejenom, že vodu lépe čistíme, ale také k mytí opětovně používáme a přispíváme k ekologickému provozu. Součástí rekonstrukce prostor je i instalace nového kamerového systému,“ pochvaluje si Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO. Dodal, že čistota vozového parku je pro podnik důležitá.

MHD v Ostravě. Ilustrační foto.
Zakázka za 140 milionů: Dalších až 41 tramvají v Ostravě bude mít klimatizaci

DPO investoval peníze do obnovy čtyř mycích linek z pěti včetně stavebních úprav. Došlo i ke zdvojnásobení denního výkonu mytí tramvají na dvě směny. Na autobusech a nově i na trolejbusech je oproti dřívějšímu stavu myčka samoobslužná. Mytí provádí přímo řidiči po odstavení.