„Společnost EGT Express vnímá všeobecně narůstající poptávku po přepravách z Asie. Tímto krokem na tuto situaci reagujeme, přičemž našim cílem je vytvořit z Ostravského letiště důležitý logisticko-přepravní uzel a dlouhodobě součást dodavatelského řetězce, který zajišťuje požadavky konečných zákazníků kdekoliv v Evropě,“ říká Jaroslav Spáčil, ředitel EGT Express. 

Pasažérská doprava zažívá propad, nákladní lety zažívají nárůst

Zatímco pasažérská přeprava ve světě zažívá v době pandemie obrovský propad, poptávka po nákladních letech naopak extrémně roste. Úspěšně z toho prozatím těží letiště Leoše Janáčka, které mělo rozvoj nákladní dopravy jako jeden ze svých hlavních cílů už před vypuknutím koronavirové krize. 

„Již dříve jsme avizovali, že kromě rozvoje pasažérské dopravy je pro nás vysokou prioritou rozvoj leteckého carga. Společně s nárůstem odbaveného nákladu a nových leteckých cargo spojení plánujeme výstavbu nového zázemí pro další rozvoj nákladní dopravy na našem letišti,“ uvedl v tiskové zprávě Jaromír Radkovský, generální ředitel Letiště Ostrava, a.s. 

Sobotním prvním příletem se tak nová linka zařadila mezi poměrně rozsáhlou síť nákladních spojení z Ostravy. Mimo již zmíněných častých pravidelných charterových letů z Asie nabízí ostravské letiště také stálé pravidelné nákladní lety do Lipska provozované společností DHL a loni zahájené lety do Kolína nad Rýnem, kam létá společnost UPS.