„Společnost EGT Express vnímá všeobecně narůstající poptávku po přepravách z Asie. Tímto krokem na tuto situaci reagujeme, přičemž našim cílem je vytvořit z Ostravského letiště důležitý logisticko-přepravní uzel a dlouhodobě součást dodavatelského řetězce, který zajišťuje požadavky konečných zákazníků kdekoliv v Evropě,“ říká Jaroslav Spáčil, ředitel EGT Express. 

Pasažérská doprava zažívá propad, nákladní lety zažívají nárůst

Zatímco pasažérská přeprava ve světě zažívá v době pandemie obrovský propad, poptávka po nákladních letech naopak extrémně roste. Úspěšně z toho prozatím těží letiště Leoše Janáčka, které mělo rozvoj nákladní dopravy jako jeden ze svých hlavních cílů už před vypuknutím koronavirové krize. 

Integrované výjezdové centrum v Ostravě-Zábřehu je jednou z pěti základen záchranky v Ostravě.
Infarkty, mrtvice, embolie, nehody... a covid. Ostravské sanitky jedou rekordy

„Již dříve jsme avizovali, že kromě rozvoje pasažérské dopravy je pro nás vysokou prioritou rozvoj leteckého carga. Společně s nárůstem odbaveného nákladu a nových leteckých cargo spojení plánujeme výstavbu nového zázemí pro další rozvoj nákladní dopravy na našem letišti,“ uvedl v tiskové zprávě Jaromír Radkovský, generální ředitel Letiště Ostrava, a.s. 

Ostravský městský obvod Hošťálkovice, 21. ledna 2021.
NOVÝ SERIÁL: Deník na návštěvě. Maličké Hošťálkovice se pořádně rozrostou

Sobotním prvním příletem se tak nová linka zařadila mezi poměrně rozsáhlou síť nákladních spojení z Ostravy. Mimo již zmíněných častých pravidelných charterových letů z Asie nabízí ostravské letiště také stálé pravidelné nákladní lety do Lipska provozované společností DHL a loni zahájené lety do Kolína nad Rýnem, kam létá společnost UPS.