Se standardní otevírací dobou od 7:00 do 22:00 hodin zahajuje svůj provoz v pondělí 11. května například nákupní centru Avion Shopping Park Ostrava.

BEZPEČNOSTNÍ OPATŘENÍ

Lidé si budou moci zkoušet po dezinfekci rukou oblečení i obuv. Oděvy, které přinesou z domu k výměně či reklamaci bude muset obchodník na 24 hodin uložit odděleně od ostatního sortimentu. Po uplynutí této doby je může znovu prodávat.

Znovuotevřeny budou všechny obchodní jednotky kromě jídelní zóny, kaváren a restaurací. 

Bezpečnost zákazníků, nájemců a zaměstnanců je prioritou, obchodní centrum proto v rámci ochrany jejich zdraví přijalo řadu opatření od instalací dávkovačů desinfekcí až po desinfekci centra prostředky ničícími viry a bakterie, která je v exponovaných prostorech prováděna několikrát za den.

AVION V DOBĚ PANDEMIE:

AVION PŘED PANDEMIÍ

„Velmi rádi se po téměř dvou měsících opět uvidíme s našimi nájemci i zákazníky, děkujeme jim za trpělivost a důvěru. Jejich bezpečnost je pro nás vždy na prvním místě, proto některá hygienická opatření realizujeme i nad rámec povinností vyplývajících z vládního nařízení,“ říká Zuzana Pilipčincová, ředitelka Avion Shopping Parku Ostrava.

Například skupiny Unibail-Rodamco-Westfield (URW) ve svých centrech Metropole Zličín, Centrum Černý Most a Westfield Chodov těsně před pondělním otevřením zajistí hloubkovou dezinfekci společných prostor. Aplikovaná bude pomocí generátorů studeného aerosolu.

"Veškerá vládní nařízení týkající se bezpečnosti jsme s ohledem na otevřené hypermarkety, lékárny či drogerie zaváděli v centrech okamžitě," uvedla provozní ředitelka skupiny center URW Karolina Šustrová. Náklady na hygienická opatření jsou podle ní stovky tisíc korun měsíčně.

IKEA V OSTRAVĚ PUSTÍ JEN 600 ZÁKAZNÍKŮ

V centrech na dodržování povinných rozestupů či zákaz shlukování budou dohlížet proškolení pracovníci. Nábytkářský řetězec IKEA bude regulovat počet zákazníků v obchodních domech. V Praze a Brně jich bude moci najednou nakupovat 1200, v Ostravě 600.

"Samotné zavedení opatření velký problém nepředstavuje, personální posílení ani zajištění dostatku hygienických prostředků nebyl problém. Nejnáročnější teď bude pro jednotlivá centra i pro sektor samotný najít vhodnou komunikační strategii, která pomůže zákazníky přivést zpět. A která pomůže rozptýlit jejich obavy vzhledem k bezpečnosti nakupování v OC," řekl předseda českého výboru Asociace nákupních center Jan Kubíček.

Obchodníci jsou rádi, že mohou znovu přivítat zákazníky, těší se ale i na další uvolňování opatření. Otevřou se například Ateliéry zdravého obouvání firmy Santé. "Nejvíc by nám pomohlo uvolnění nakupovacího režimu v lékárnách a zdravotních potřebách, což jsou naše nejdůležitější prodejní místa. Při nákupu zdravotní obuvi je důležité, aby si lidé mohli boty v klidu vyzkoušet, zda jim dobře sedí, v klidu se v botě projít. Současný režim je trochu omezený," řekl majitel firmy Dominik Šprunk.

Obchodní centra v České republice ročně navštíví 300 milionů lidí. Podle společnosti Cushman & Wakefield je v tuzemsku 107 center nad 5000 metrů čtverečních, dalších 12 je menších.