Toto snížení cen se týká i domácností.

„V souvislosti se změnou ceny mohou lidé, kteří chtějí mít zaznamenán přesný stav plynoměru, využít zákaznické linky 840113355, případně poslat SMS zprávu nebo využít internetový on-line formulář. Samoodečet mohou zákazníci nahlásit od 1. do 14. dne v měsíci, kdy ke změně dochází. Nahlášení stavu plynoměru ale není povinné. Pokud zákazník odečet plynoměru nenahlásí, odhadne se spotřeba podle otopové křivky," vysvětlil regionální mluvčí RWE Luboš Falhaur.

Na dotaz Deníku, zda se desetiprocentní snížení cen zemního plynu týká i domácností, které s plynaři v minulosti uzavřely smlouvy například o fixaci cen či jiné v rámci různých produktových řad, mluvčí odpověděl: „Je to individuální, u většiny produktů ale nabízíme zákazníkům možnost, že pokud splní stanovené podmínky, mohou přejít na nový produkt."

Jednou z podmínek je například závazek, že zákazník podepíše novou smlouvu na dva roky.

„Těmto zákazníkům bych ale doporučil, aby zavolali na naši zákaznickou linku, kde dostanou přesné informace o své smlouvě a naši pracovníci jim poskytnou i další rady," doplnil regionální mluvčí RWE.