DENÍK ZAUJALO

Linky Ostrava – Praha, Praha – Brno, Praha – Poznaň a Praha – Lipsko společnost provozuje na základě smlouvy s ČSA o sdílení kódů. V letounu Saab 340 je celkem třiatřicet pasažérských míst.

Zavedení nových pravidelných linek ale není podle Zátorského jednoduchou záležitostí a vyžaduje pružnou a aktivní spolupráci všech zúčastněných společností. „Dlouho jsme neměli smlouvu s ČSA, a nemohli jsme tedy linky zapracovat do rezervačních systémů. Když se v létě České aerolinie rozhodly ukončit provoz těchto linek, vypnuly přístup do rezervačního systému pro zimní letový řád a uvolnily ho až na konci října. Proto také došlo hned při prvním letu k situaci, kterou některá média nazvala komickou. Na palubě našeho letounu z Brna do Prahy seděl totiž jediný cestující,“ vysvětluje jednatel společnosti CCA Daneš Zátorský.

Vítáte zavedení nových linek z Mošnova?HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO NAHOŘE!

Podle něj však právě tato neobvyklá příhoda dokazuje, že společnost CCA dělá pro bezpečnost a pohodlí svých klientů maximum. „Neznám mnoho leteckých firem, které by se o cestující postarali podobným způsobem. Nešlo let zrušit, cestující by nestihl další přípoj do zahraničí. Myslím, že jsme se zachovali maximálně korektně. Také proto pevně věřím, že si cestující postupně spojení mezi Brnem a Prahou, podobně jako mezi Ostravou a Prahou, oblíbí. Vždyť naše linky mají přímý přípoj na celou řadu mezinárodních letů. Chce to ale čas, například díky stoupajícímu zájmu o linku Ostrava – Vídeň, která byla v minulosti dlouhodobě ztrátová, jsme zvýšili rotaci a do rakouského hlavního města už létáme třikrát denně. To hovoří za vše,“ dodal Zátorský.

Jeho slova navíc podporují i údaje o počtu cestujících, které mezi Brnem a Prahou společnost přepravila v minulém týdnu. Například ve čtvrtek i v pátek vyměnilo dálnici za letecký most mezi největšími českými městy každý den sedmadvacet cestujících.