„Jsem fanda do aut z dob reálného realismu. Vždycky jsem chtěl takové auto, tak mě napadlo, že bych si ho nejenom pořídil, ale postavil bych na tom i úplně jiný druh přepravy zážitkový," popisuje provozovatel klasické taxislužby Radim Kaštovský.

Oslovil tak svého kamaráda Lumíra a ten mu pomohl nápad zrealizovat. „Sehnat obě auta bylo velmi složité. Potřebovali jsme totiž takové vozy, které jsou v perfektním stavu, aby splňovaly nejen představy zákazníků, ale navíc i technické parametry a požadavky z hlediska provozování taxislužby," dodává jeho kolega Lumír Válek s tím, že oba vozy, které jsou v naprosto originálním stavu, na sto kilometrů spálí přibližně devět až deset litrů benzinu.

Jejich úsilí se setkává s velkým ohlasem nejen z řad pamětníků. „Naší snahy si cení jak ti, kteří sami kdysi v těchto autech jezdili, tak i ti, kteří takový vůz vídali například jen u svého dědy. Často si nás objednávají na školní srazy třeba po pětadvaceti letech, kde je dovezeme vtipně právě dobovým vozem," pokračuje Lumír Válek a dodává, že své služby nabízejí nonstop.

Jízda automobily z šestasedmdesátého a devětasedmdesátého roku tedy není pro ty, kteří se potřebují dostat rychle z bodu A do bodu B, ale pro každého, kdo si chce zážitkovou jízdu vychutnat. „Nejčastěji slýcháme větu ,To bylo mé první auto´ nebo ,Tím jsme kdysi jezdili na chatu´. Pak nasednou a během jízdy vzpomínají na své mládí," přibližuje Radim. Častokrát se s nimi lidé svezou jen pro ten pocit z jízdy i tam, kam ani nutně nepotřebovali jet.

Provozovatelé retro taxislužby už plánují rozšíření svého vozového parku o další unikát.

„Necháme si zatím pro sebe, o jakou značku se jedná, ale určitě to bude další pecka," uzavřel Lumír Válek.