Ostrava zrovna není město na výsluní turistiky, přitom už je tu slušný počet čtyřhvězdičkových hotelů. Neobáváte se silné konkurence?
Konkurentů se nebojím, konkurenty respektuji. Jsou dobří v tom, co dělají. My to vidíme tak – čím větší konkurence, tím lépe pro klienta. Myslím si ale, že je určitě ještě místo pro hotel v takovéto lokalitě. Souhlasím s tím, že Ostrava není prvotní turistický cíl. Ale region je na vzestupu a obchod v regionu se rozvíjí. Jsou tady nadnárodní společnosti, které se tu usadily, a já doufám, že jich v budoucnu přibude ještě více. Jsme připraveni je přivítat.
Na jakou klientelu se chcete zaměřovat?
Zatím se zaměřujeme na obchodní cestující a na jednotlivce či skupiny, které do města míří na semináře a konference.
Jsou to hlavně návštěvníci ze zahraničí? Všimla jsem si totiž, že inzerujete pokoje v eurech.
Máme ceny v eurech i v českých korunách. Po prvním měsíci můžu říct, že hosté jsou půl na půl Češi a cizinci.
Můžete říct, kolik klientů jste zatím měli?
Za první měsíc po otevření jsme měli asi tisíc klientů.
To je včetně restaurace?
Ne. To počítám jen ubytované hosty.
S jakou obsazeností hotelu byste byl spokojený v prvním roce?
Naším cílem v prvním roce je čtyřicetiprocentní obsazenost.
Co nabízíme místním lidem, Ostravanům? Jaké služby u vás mohou využít?
Máme restauraci, která je inspirovaná francouzskou kuchyní, máme koktejlový bar pro večerní chvíle. A až se rozběhne jaro, těším se, že otevřeme terasu. Bude vzadu za budovou.
Kde vaši hosté parkují?
Ve dvoře máme čtyřicet parkovacích míst.
Nebude hosty rušit provoz na Českobratrské ulici?
I tento rozhovor děláme v místnosti, která je situována na Českobratrskou ulici a je tady naprostý klid. Žádnou dopravu není slyšet. I v noci je tu ticho. Stavebníci udělali úžasnou práci.
Čím se odlišujete od konkurence?
Máme například zdarma internet v celém hotelu, také nemáme placenou televizi, což byl v minulosti standard v mnoha hotelích a místo toho nabízíme širokou nabídku domácích a zahraničních kanálů. A další věci, jako kávovary na pokojích a podobně.
A umíte třeba uvařit jídlo i mimo nabídku jídelního lístku?
Samozřejmě, máme výbornou kuchyni a dovedné kuchaře. Jsme připraveni splnit zvláštní požadavky našich hostů.
Jsou to čeští kuchaři?
Jsou to Češi s mezinárodními zkušenostmi a jsou z Ostravy.
Kolik procent zaměstnanců tvoří místní lidé?
Kromě mě jen tři další zaměstnanci mají zahraniční pas. Ale většinou tady dlouho žili nebo se tu narodili. Všichni ostatní zaměstnanci jsou z Ostravy. Pracujeme s nejmladšími a nejlepšími talenty z města.
Jaká vlastnost je důležitá, aby člověk mohl pracovat v hotelu?
Člověk musí mít v sobě chuť někomu posloužit. Tím, že máme hotely po celém světě, můžeme zaměstnance trénovat ve spoustě technických znalostí a postupů. Ale lidský faktor, mám na mysli třeba úsměv, když host přichází nebo odchází, to musí být v člověku. Jinak to nefunguje.
A nemají s tím Češi problémy?
V mém týmu ne. Je to i díky tomu, že jsou důkladně proškolení. Máme na to speciální programy, které jsou o krok dál než jen nějaké školení v pohostinství. Přicházejí je sem školit například herci. Tak, aby zaměstnancům vysvětlili, jak na hosty co nejlépe zapůsobit, aby si pobyt tady opravdu užili. Aby dokázali pohostinnost vyjádřit i jenom tělem – úsměvem, očním kontaktem, gestem.