Ostrava zrovna není město na výsluní turistiky, přitom už je tu slušný počet čtyřhvězdičkových hotelů. Neobáváte se silné konkurence?

Konkurentů se nebojím, konkurenty respektuji. Jsou dobří v tom, co dělají. My to vidíme tak – čím větší konkurence, tím lépe pro klienta. Myslím si ale, že je určitě ještě místo pro hotel v takovéto lokalitě. Souhlasím s tím, že Ostrava není prvotní turistický cíl. Ale region je na vzestupu a obchod v regionu se rozvíjí. Jsou tady nadnárodní společnosti, které se tu usadily, a já doufám, že jich v budoucnu přibude ještě více. Jsme připraveni je přivítat.

Na jakou klientelu se chcete zaměřovat?

Zatím se zaměřujeme na obchodní cestující a na jednotlivce či skupiny, které do města míří na semináře a konference.

Jsou to hlavně návštěvníci ze zahraničí? Všimla jsem si totiž, že inzerujete pokoje v eurech.

Máme ceny v eurech i v českých korunách. Po prvním měsíci můžu říct, že hosté jsou půl na půl Češi a cizinci.

Můžete říct, kolik klientů jste zatím měli?

Za první měsíc po otevření jsme měli asi tisíc klientů.

To je včetně restaurace?

Ne. To počítám jen ubytované hosty.

S jakou obsazeností hotelu byste byl spokojený v prvním roce?

Naším cílem v prvním roce je čtyřicetiprocentní obsazenost.

Co nabízíme místním lidem, Ostravanům? Jaké služby u vás mohou využít?

Máme restauraci, která je inspirovaná francouzskou kuchyní, máme koktejlový bar pro večerní chvíle. A až se rozběhne jaro, těším se, že otevřeme terasu. Bude vzadu za budovou.

Kde vaši hosté parkují?

Ve dvoře máme čtyřicet parkovacích míst.

Nebude hosty rušit provoz na Českobratrské ulici?

I tento rozhovor děláme v místnosti, která je situována na Českobratrskou ulici a je tady naprostý klid. Žádnou dopravu není slyšet. I v noci je tu ticho. Stavebníci udělali úžasnou práci.

Čím se odlišujete od konkurence?

Máme například zdarma internet v celém hotelu, také nemáme placenou televizi, což byl v minulosti standard v mnoha hotelích a místo toho nabízíme širokou nabídku domácích a zahraničních kanálů. A další věci, jako kávovary na pokojích a podobně.

A umíte třeba uvařit jídlo i mimo nabídku jídelního lístku?

Samozřejmě, máme výbornou kuchyni a dovedné kuchaře. Jsme připraveni splnit zvláštní požadavky našich hostů.

Jsou to čeští kuchaři?

Jsou to Češi s mezinárodními zkušenostmi a jsou z Ostravy.

Kolik procent zaměstnanců tvoří místní lidé?

Kromě mě jen tři další zaměstnanci mají zahraniční pas. Ale většinou tady dlouho žili nebo se tu narodili. Všichni ostatní zaměstnanci jsou z Ostravy. Pracujeme s nejmladšími a nejlepšími talenty z města.

Jaká vlastnost je důležitá, aby člověk mohl pracovat v hotelu?

Člověk musí mít v sobě chuť někomu posloužit. Tím, že máme hotely po celém světě, můžeme zaměstnance trénovat ve spoustě technických znalostí a postupů. Ale lidský faktor, mám na mysli třeba úsměv, když host přichází nebo odchází, to musí být v člověku. Jinak to nefunguje.

A nemají s tím Češi problémy?

V mém týmu ne. Je to i díky tomu, že jsou důkladně proškolení. Máme na to speciální programy, které jsou o krok dál než jen nějaké školení v pohostinství. Přicházejí je sem školit například herci. Tak, aby zaměstnancům vysvětlili, jak na hosty co nejlépe zapůsobit, aby si pobyt tady opravdu užili. Aby dokázali pohostinnost vyjádřit i jenom tělem – úsměvem, očním kontaktem, gestem.

Ostravský hotel Mercure nabízí 139 pokojů. V hotelu se nachází také restaurace, bar, čtyři konferenční a tři zasedací místnosti vybavené nejmodernější kongresovou technikou a wellness centrum s fitness. Mercure patří do sítě Accor, která má přes 4100 hotelů v devadesáti zemích světa. V Česku v současné době provozuje osm hotelů a plánuje otevírat další, kromě Prahy například v Olomouci nebo v Brně, a to prostřednictvím franšíz.

CELÝ ROZHOVOR VYŠEL VE ČTVRTEČNÍM VYDÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO DENÍKU NA STRÁNCE EKONOMIKA REGIONU.