Nárůst objemu práce si vyžádal významné investice do rozšíření výrobní kapacity ostravských výrobních závodů. S rostoucí kapacitou výroby roste i počet zaměstnanců. Na začátku roku 2020, před zahájením investic, zaměstnávala Škoda Group v ostravských výrobních závodech přibližně 550 pracovníků. V průběhu dvou let se počet zaměstnanců zvýšil na současných 1400, a to i díky nákupu výrobního závodu v ostravském Martinově, se kterým přišlo i jeho 200 zaměstnanců. 

 „Naše výrobní závody prochází zásadní proměnou. Ať už se jedná o unikátní obráběcí pracoviště nebo moderní lakovny, tak vždy si klademe za cíl, abychom našim zaměstnancům zajistili prvotřídní pracovní prostředí, ve kterém mohou vznikat vozidla té nejvyšší kvality. V tuto chvíli zdvojnásobujeme kapacitu montážních linek, které budeme mít nově hned čtyři. Aktuálně totiž pracujeme nejen na projektech pro České dráhy, ale probíhá stále výroba elektrických jednotek pro Lotyšsko, a zahájili jsme i montáž vlaků pro Estonsko. Jsme dynamicky rostoucí firma, a pokud se chceme dále prosazovat na zahraničních trzích a konkurovat tradičním výrobcům, musíme zároveň být i zaměstnavatelem, který dovede své zaměstnance motivovat a k takovému růstu vytvořit patřičné podmínky,“ popisuje Martin Bednarz, generální ředitel Škoda Vagonka.  

Převoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně, duben 2022.
Z Ostravy do Plzně. Škoda Vagonka zahájila přesun jednotek pro Lotyšsko

Výroba sídlící v Moravské Ostravě se pyšní největším portálovým obráběcím centrem v Evropě, které bylo vybudováno jako součást projektu k rozšíření výrobních kapacit. Další velkou investicí byla stavba nové lakovny. V současné době se budují dvě nové montážní linky. Po dokončení poslední investice bude roční kapacita výroby až 300 hrubých staveb a téměř 200 plně smontovaných a otestovaných vozů. Před zahájením investic se kapacita pohybovala okolo 50 vozů. Nová lakovna zvládne ročně nalakovat 120 skříní, oproti původním 40. 

Velkou investicí prošel i výrobní závod v ostravském Martinově, kde byla vybudována nová pracoviště – dvě lakovny, jedna přípravna a jeden tryskací box, v celkové hodnotě přesahující 70 milionů Kč. Lakovna nově pojme až pět desítek vozů ročně a po dodatečných úpravách je možné ji rozšířit o dalších padesát procent. Další významnou investicí v ostravském regionu je zřízení centrálního skladu, který přispěje k vybudování celkové logistiky, od příjmu materiálů a jeho skladování, přes přípravu materiálu dle potřeb výroby až po samotnou expedici materiálu do výroby. 

K tématu

Mezi výrobky Škoda Group patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídicí a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Group má v České republice několik výrobních areálů a jeden také ve Finsku. Obchodní jednotky má pak skupina také v Německu, Itálii, Rakousku, Maďarsku a dalších zemích. Ve svých společnostech zaměstnává 8000 lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Group přicházet pravidelně s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje společnost investovala v roce 2021 celkem 2,08 miliardy Kč.