Stroj Dynamic Line od společnosti Dopag slouží k nanášení litého těsnění. To je zárukou těsnosti dveří u kabinetů, které společnost vyrábí a montuje. Jedná se například o telekomunikační kabinety, které se instalují ve venkovních prostorech. Kvalita utěsnění je velmi důležitá, aby se voda nedostala k vnitřním elektro dílům a nezkratovala je.

„Nyní nabízíme produkty s vyšší přidanou hodnotou včetně kompletní mechanické montáže, naši zákazníci je pak dovybavují elektrozařízením a bateriemi,“ vysvětlil výkonný ředitel Spojmontu Pavel Nápravník.

Pořizovací cena nového stroje byla bezmála 5 milionů korun. Okamžitě po instalaci v prosinci ho firma začala využívat k výrobě zakázek pro svého klíčového klienta, společnost Vertiv. Zařízení ale bylo zásadním předpokladem i pro další rozšiřování zákaznického portfolia výrobců telekomunikačních kabinetů, venkovních rozvaděčů a datacenter.

Už letos v březnu Spojmont zakoupil nový dělicí stroj TruMatic 7000 za přibližně 28 milionů korun. Zařízení nejmodernější generace kombinuje technologie vysekávání a laserového vypalování, které se jinak provádí na dvou samostatných strojích. Tím podstatně snižuje operační čas, rozšiřuje technologické možnosti a automatizuje rukodělnou práci. Nákup stroje byl letošní první velkou investicí ve skupině BR Group a dosud největší investicí ve Spojmontu od jeho zařazení do skupiny v roce 2015.

Přes letošní částečný propad zakázkové náplně i výroby, způsobený epidemií nemoci covid-19, se ostravské strojírně Spojmont daří zvládat koronakrizi v dobré finanční kondici a hledá další kvalifikované zaměstnance. Volná místa jsou zejména na pozicích operátorů a seřizovačů CNC strojů. Prostor firma dává i čerstvým absolventům odborných škol.

Pro zajišťování zakázkové náplně v současném těžkém období společnosti pomohlo, že v letošním roce zvládla absolvovat několik certifikací. Už v lednu získala základní svařovací certifikaci, která ji opravňuje svařovat jednoduché, méně sofistikované dílce pro kolejová vozidla. V srpnu rozšířila certifikační úroveň tak, aby mohla vyjít vstříc požadavkům svého zákazníka Škoda Transportation a mohla pro něj svařovat náročnější celky s výjimkou takzvaných bezpečnostních prvků. To firmě od léta umožňuje pro kolejová vozidla svařovat sedačky a stolky, vyrábět podhledy a klimatizace vlaků. Připravenost firmy pro dodávky na náročný trh kolejových vozidel v září potvrdil zákaznický audit skupiny Škoda Transportation s výsledkem 96,2 procenta, který Spojmont zařadil do nejvyšší dodavatelské skupiny A.

„Po takto úspěšně zvládnutém auditu jsme byli vyzváni, abychom usilovali o odbornou způsobilost dodavatele Českých drah, která je nezbytná pro spolupráci na projektech této státní firmy. Audit úspěšně proběhl letos v listopadu. Tím jsme splnili všechny podmínky skupiny Škoda Transpotation a začínáme s výrobou prvních prototypů pro tohoto klíčového zákazníka. V letošním roce jsme do přípravy provozu, auditů, certifikací a svařovacích oprávnění investovali stovky tisíc korun. Očekáváme, že tyto investice se začnou zúročovat již v příštím roce,“ doplnil ředitel Nápravník.