Leo Express se připravuje na provozování osobní vlakové dopravy zcela novými soupravami od prosince 2012 na trati Praha Bohumín a postupně také na dalších tratích v ČR i v sousedních státech.

Už v srpnu do firmy nastoupila první skupina stevardů a stevardek, kteří nejprve prošli výběrovým řízením a kteří v současnosti absolvují důkladný nástupní výcvik. Železniční dopravce už také své stavy posílil o strojvedoucí, dispečery, operátory call centra a pokladní. Počet členů vlakových posádek a dalších pracovníků nezbytných pro prosincový rozjezd dopravy společnosti Leo Express mezi Prahou a Ostravou přesáhne na konci roku 2012 stovku.

„Stevardi a stevardky jsou pro úspěch společnosti nesmírně důležití, oni jsou ti vojáci v každodenní bitvě o zákazníka. Bezprostředně ovlivňují, jaký dojem si o nás odnesou cestující. Pro mě osobně je kromě základních profesních dovedností a kvalit na stevardech důležité, aby to byly pozitivně laděné osobnosti, které dokážou zvládnout úkoly, poradí si s praktickými nesnázemi, a především dovedou skvěle komunikovat s lidmi a vycházet cestujícím vstříc," uvedl Leoš Novotný, majitel společnosti Leo Express.

Jak si poradit s agresivním cestujícím? Jak vyjít vstříc přáním zákazníků, všechno stihnout a ještě se přitom krásně usmívat? Jak zvládnout překážkovou dráhu v podobě plné uličky vlaku s tácem plným sklenic? A jak poskytnout první pomoc při případných zdravotních komplikacích? To vše na zkušebním okruhu u Velimi trénuje patnáct stevardů a stevardek. „Stevardi si dokonce vyzkoušeli i cvičný porod a jak se ukázalo, sedadla v třídě Premium jsou opravdu univerzální," dodal Petr Kopáček.