Automobilka Tatra Trucks slaví další úspěch. Ve výběrovém řízení dánského ministerstva obrany uspěly samohybné houfnice Caesar 8x8 ráže 155 milimetrů z produkce francouzské firmy Nexter Systems, pro které dodá podvozky právě kopřivnická automobilka.

Patnáct houfnic tohoto typu má dánská armáda dostat do konce roku 2020, přičemž smlouva navíc obsahuje opci na dalších šest kusů. Podle informací společnosti Tatra Trucks se jedná vůbec o první projekt, ve kterém se podvozek Tatra prosadil jako nová zbraňová platforma pro západního člena NATO.

ČTĚTE TAKÉ: Valašská rally chystá novinky. Pojede se v Kopřivnici i kolem Hukvald 

Nejnovější provedení tohoto typu houfnice na podvozku Tatra bylo oficiálně představeno teprve nedávno. „Je to po společně vyvinutém vozidle Titus další příklad úspěšné spolupráce mezi společnostmi Nexter Systems a Tatrou," uvedl na webových stránkách Tatra Trucks předseda představenstva společnosti Petr Rusek.

Podle slov viceprezidenta francouzské zbrojovky Nexter Systems pro Evropu a Střední Asii Alexandera Penleyho mají tatrovácké podvozky mnoho výhod, které byly také zásadní v rozhodnutí při výběru jejich dodavatele.

„Podvozek Tatry díky své nezaměnitelné a výjimečné koncepci s tuhou nosnou rourou a nezávisle zavěšenými a odpruženými polonápravami nabízí projektu Caesar a našim zákazníkům zcela nové možnosti," naznačil Alexander Penley a pokračoval: „Výrazným způsobem rozšiřuje využití zbraňového systému nejen v oblasti jeho mobility, ale též modularity konstrukce a možnosti využití podstatně zvýšené užitečné hmotnosti při současně lepším poměru výkonu motoru a celkové hmotnosti vozidla."

Nejnovější provedení houfnice typu Caesar 8x8 se vyznačuje čtyřnápravovým podvozkem řady Tatra Force a také kompletním hnacím traktem z produkce kopřivnického závodu. „Konkrétně jde o originální osmiválcový vzduchem přímo chlazený motor Tatra, hlavní převodovku Tatra vybavenou poloautomatickým systémem řazení rychlostních stupňů Tatra-Norgren a přídavnou nebo sestupnou převodovku rovněž značky Tatra," přiblížil mluvčí kopřivnické automobilky Andrej Čírtek s tím, že unikátní je i podvozek.

Ten je vybavený pohonem všech kol a také pneumatickým odpružením všech náprav, což je u vozidel této hmotnostní kategorie zcela výjimečné.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Dopady kůrovcové kalamity jsou děsivé