Kde vidíte momentálně největší dopravní komplikace v kraji?
P.V.: První je jednoznačně průtah Frýdkem-Místkem, kde na světelné křižovatce ve špičce musí až dvanáctkrát bliknout zelená, než jí auto projede, což je naprostá katastrofa. Pak je to Vendryně. Tam projede pětadvacet tisíc vozidel za čtyřiadvacet hodin. To už přesahuje jakékoliv možnosti této silnice.

Žhavým tématem letošní konference Transport byla právě výstavba silnice I/11. Jaká je to výzva pro vás?
P.V.: U té realizace bychom jako firma chtěli být, dobudovat velkokapacitní spojení je třeba v úseku Třanovice-Jablunkov. Zajímáme se i o další stavby v regionu, jako například úsek mezi Opavou a Ostravou či obchvat Havířova.

Co říkáte na to, že byla trasa silnice I/11 změněna kvůli mihuli potoční?
P.V. : Je důležité, abychom všichni žili ve společnosti, která se stará o přírodu. Ale v celém světě vždycky rozvoj společnosti přímo souvisel s vybudováním základní infrastruktury, která znamenala, že ten člověk se dostal z místa A do místa B, protože to potřeboval k životu. V České republice se v několika posledních letech tento pohled na výstavbu zcela zrušil a způsobuje to neskonalé problémy. Dálnice D 47 podle studie z roku 1993 stála devět miliard korun a nyní bude stát 58 miliard. Ať si to někdo přebere, jestli nám ti tři brouci, o které se jednalo, stáli za těch skoro čtyřicet miliard. A to podotýkám, že se trasa nakonec stejně nezměnila.

Vaše firma má asi 560 zaměstnanců. Firmy z oblasti stavebnictví si stěžují na nedostatek některých profesí. Je to problém i u vás?
T.V.: Začíná to být pomalu problém. Chybějí dělnické odborné profese, jako jsou tesaři a betonáři, železáři. Jednak není zájem mladých o tyto stavební obory a jednak část těchto lidí odchází za prací do zahraničí.

A jaké procento zahraničních pracovníků je ve vaší společnosti?
T.V.: Ve stálém kádru je to mezi deseti dvaceti procenty. Ale my každoročně nabíráme na stavařskou sezonu dalších dvě stě až tři sta lidí, většinou ze Slovenska.

Jaké to je přebrat otěže vedení firmy po otci?
T.V.: V něčem je to určitě komplikované, ale na druhé straně dělám v té firmě čtrnáct let a poznal jsem ji od té nejspodnější meze. Je to velká výzva a spousta práce.