Slavnostní ceremoniál u příležitosti 10. výročí zahájení sériové výroby byl proto včera na programu v automobilce Hyundai.

Ve společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech, který je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii, pracuje 3190 lidí. Dalších 8700 zaměstnanců je u subdodavatelů, kteří automobilku následovali do regionu. Nejvíce aut bylo dodáno evropským zemím, auta z Nošovic ale jezdí i v Austrálii, Mexiku, v Jihoafrické republice nebo v Sáúdské Arábii. Největšími zákazníky byly Německo, Velká Británie a Rusko, Česká republika je na šestém místě.

Za deset let se v závodě vyrábělo devět modelů aut.

„Zatím poslední verzí je sportovní vůz Hyundai i30 Fastback N, jehož sériová výroba začala ve čtvrtek 1. listopadu,“ informoval mluvčí automobilky Petr Vaněk.

Nejvíce vyrobených kusů má na kontě Hyundai Tucson, a to přes osm set tisíc.

„Nejméně se vyrábějí sportovní speciály kategorie N, celkem osm tisíc kusů, ale poptávka po nich násobně převyšuje očekávání a v současnosti jich vyrábíme tisíc kusů měsíčně,“ podotkl mluvčí.

K TÉMATU

● Výrobní takt je v závodě šestašedesát aut za hodinu. Pří výrobě v třísměnném režimu se za 24 hodin, tedy za tři směny, vyrobí téměř patnáct stovek aut.

● Výrobní plán pro rok 2018 byl stanoven na 340 tisíc aut.

● Nošovická automobilka Hyundai je i významným plátcem daní do státního rozpočtu v loňském roce se umístila platbou 2,28 miliardy korun na sedmém místě mezi plátci daně z příjmu právnických osob.

● Za deset let vyplatila společnost na mzdách svým zaměstnancům 9,9 miliardy korun.