To totiž bývá malá poptávka a zákazníci mohou využít akčních cen paliv. Kdo nechá nákup na pozdější dobu, těžko může očekávat, že jej v průběhu dalších letních měsíců pořídí laciněji.

Oblastní manažerka společnosti Ridera Bohemia pro Moravu Marcela Kuglerová uvedla, že stávající ceny pro maloodběratele ve skladě v Ostravě-Mariánských Horách budou platit do posledního července.

„Pak, vzhledem ke zvýšení cen producentů, budou ceny vyšší v průměru o 2 až 5 procent,“ upřesnila Marcela Kuglerová.

Jak manažerka také dodala, v letních měsících se ve zmíněném ostravském skladu prodá v hrubém odhadu 30 až 40 procent z celkového ročního prodeje maloodběratelům.

CENY

Podle jednatele společnosti Karbotrade Karla Holuši je nejlepším obdobím pro nákup uhlí druhé čtvrtletí roku.

„Od dubna do června bývá menší poptávka a uhelné sklady většinou nabízejí nejpříznivější ceny. Ti předvídavější zákazníci to samozřejmě využívají a pořídí zásoby topiva na zimní sezonu laciněji než ti, kdo nákup nechají na konec léta či až na podzim,“ upřesnil Karel Holuša. Zmíněná společnost má uhelný sklad v Raškovicích a od letošního ledna i v areálu Jan Maria ve Slezské Ostravě.

V uhelných skladech JUTO uvedli, že nejvýhodnějším obdobím pro nákup uhlí jsou měsíce těsně po topné sezoně. „Později se už poptávka navyšuje. V červenci začíná zákazníků přibývat a v srpnu už bývá poptávka velmi slušná. Někteří majitelé rodinných domků ale nechávají nákup až na září či počátek října,“ dodala pracovnice uhelných skladů JUTO.

CENY UHLÍPro lepší orientaci uvádíme příklad stávajících cen v korunách (za metrák paliva) v jednom z ostravských uhelných skladů:
- Hnědé uhlí ořech 2 (používá se do automatických kotlů) 279 až 319
- Černé uhlí kostka (60 až 120 mm, z Polska) 489
- Černé uhlí ořech (30 až 50 mm, z OKD) 519
- Koks ořech 2 (20 až 40 mm, z Polska) 799
- Černé uhlí kostka (60 až 120 mm, z Polska) 489
- Černé uhlí ořech (30 až 50 mm, z OKD) 519
- Koks ořech 2 (20 až 40 mm, z Polska) 799

ZÁKAZNÍCI

Majitel dalších ostravských uhelných skladů s mírnou nadsázkou řekl, že zákazníky lze rozdělit na chytré, méně prozíravé a takzvané rohlíkáře.

„Ti chytří vědí, že nejlaciněji nakoupí uhlí v dubnu a květnu. Ti méně prozíraví po zimě nákup uhlí odkládají tak dlouho, až zjistí, že ten správný okamžik propásli. A rohlíkáři? Tak říkám, ale nemyslím to nijak hanlivě, zákazníkům, kteří si na zimní sezonu nakoupí méně uhlí, než by měli. A pak čas od času přijíždějí přikoupit pár metráků do přívěsného vozíku, případně si berou balené uhlí a odvezou jej autem,“ dodal majitel uhelných skladů, který si nepřál být jmenován.