V polovině ledna dorazil do Paskova první vlak s návěsy z německého města Herne do terminálu skupiny AWT. Jde o novou pravidelnou linku mezi terminály Paskov a Herne, který se nachází ve velké průmyslové oblasti Porůří.

Kromě samotné kompletní trakce AWT poskytuje pro tyto přepravy i železniční vozy. Jde o nově vyrobené vozy, každý vagón převáží dva návěsy. Na terminálu v Paskově pak AWT zajišťuje i kompletní servis pro vlaky z Herne. „Tímto novým projektem jsme na terminálu počet manipulovaných vlaků s návěsy zdvojnásobili,“ řekl obchodní ředitel AWT Viktor Bystrian.

Lokomotiva Bombardier Traxx BR 186.

Vlak celou trasu o délce více než 1100 kilometrů urazí za necelý den. V rámci této nové pravidelné linky budou přepravovány čtyři vlaky týdně. „Silničním dopravcům chceme poskytnout možnost část svých přepravovaných objemů přesunout na železnici, ušetřit a využít řidiče a tahače pro jiné přepravy, které nejsou pro multimodal vhodné,“ dodal Viktor Bystrian.



Cílem politiky Evropské unie je mimo jiné i z ekologického hlediska přesunout přepravu zboží z přetížených silnic na železnici. Zejména v přepravách mezi velkými průmyslovými oblastmi multimodální doprava napomáhá ke snížení zatížení silniční sítě. Skupina AWT poskytuje železniční dopravu především velkým průmyslovým podnikům ve střední a východní Evropě, zaměřuje se na přepravu těžkých komodit – uhlí, oceli, stavebních materiálů nebo produktů automobilového, potravinářského a chemického průmyslu. Disponuje vozovým parkem s více než 160 lokomotivami a pěti tisíci vozy, které využívá pro vlastní potřeby i pronajímá třetím stranám.