„Lakovna je brána jako potenciálně nejrizikovější závod. Náš provoz však nebude působit žádnou zátěž okolí, což jsme chtěli dokázat mimo jiné i našemu sousedovi, pivovaru Radegast. Vzali jsme proto jeho manažery do sesterské automobilky Kia v Žilině a ukázali jim, že jde o čistý provoz. Jako lichá se tak ukázala jejich obava z toho, aby naše továrna neměla vliv na jejich sladovnu. Slad se totiž suší volně proudícím vzduchem. Z naší strany tedy kvalitě piva nic nehrozí,“ vysvětlil Petr Vaněk, mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).

V průběhu několika týdnů pak automobilka podle jeho dalších slov očekává povolení pro stavbu infrastruktury v nošovické průmyslové zóně včetně zkušební dráhy. Během podzimu by pak měla získat poslední stavební povolení pro administrativní budovu. Tu by pak měli zaměstnanci továrny zaplnit během července příštího roku. Bude jich mít továrna, jež by měla vozidly jihokorejské značky zásobovat celou Evropu, dost? Dosavadní zájem lidí napovídá, že zřejmě ano. Jestliže by Hyundai měl i po definitivním najetí provozu v roce 2011 zaměstnávat lehce přes tři a půl tisíce lidí, žádostí o práci už zaregistroval více než čtyři tisíce.

Další informace o dění v nošovické firmě Hyundai i kolem ní přináší středeční vydání Moravskoslezského deníku na tematické straně.