Do výrobního závodu v Podbeskydí firma investuje 1,1 miliardy eur (asi 30,8 miliardy korun). Nošovická továrna je největší loňskou investicí v České republice a přilákala do regionu řadu zahraničích investorů, především z automobilového průmyslu.

"Díky spolupráci se slovenskou automobilkou Kia Motors bude celková výstavba nošovického závodu levnější, než byla v Žilině. Očekáváme, také, že naše stavba bude minimálně o dva až tři měsíce kratší, Kia byla vystavěna za 26 měsíců," řekl na tiskové konferenci šéf pro výrobu HMC Jong Tuk-in. Zahájení stavby se zúčastnil i předseda HMC Čong Mong-ku, jehož soud před nedávnem nepravomocně odsoudil za zpronevěru podnikových financí ke třem letům vězení.

Zkušební provoz chce Hyundai v novém závodě spustit v září příštího roku. Sériová výroba by měla začít v březnu 2009, kdy bude výrobní kapacita dvou modelů aut (nový model i30, nástupce Elantry, a zatím neupřesněný model) činit 200 tisíc kusů. Po přidání výroby třetího vozu v roce 2011 se výrobní kapacita nové automobilky zvýší na 300 tisíc aut ročně.

Stavební práce už pohltily desetinu z plánovaných deseti miliard korun, měly by být dokončeny v letošním roce. Od ledna příštího roku chce Hyundai začít navážet a montovat výrobní technologie, což bude investice za zhruba 20 miliard korun.

Hyundai v současné době zaměstnává asi 100 lidí, dvě třetiny z nich jsou Korejci. V letošním roce chce do výroby a administrativy nabrat celkem 500 nových zaměstnanců. Jejich počet se má s nárůstem výroby zvýšit až na zhruba 3500.

Slavnostního ceremoniálu v Nošovicích se účastní kolem 500 hostů, z toho stovka z Jižní Koreje. Vedení jihokorejské automobilky spojilo nošovický ceremoniál se slavnostním otevřením sesterského závodu Kia Motors, které se uskutečnilo v úterý ve slovenské Tepličce nad Váhom nedaleko Žiliny. Kia Motors by měla nošovické automobilce dodávat motory. Kvůli tomu vybuduje v Tepličce ještě jeden závod v přepočtu za zhruba tři miliardy korun. V roce 2012 by měl slovenský závod vyrábět 600 tisíc kusů motorů ročně.