Během dvou let zde chce Kofola na trhu kolových nápojů dosáhnout tržního podílu dvou až tří procent. Expanze do Maďarska je podle Kofoly dalším ze strategických kroků firmy v rámci její expanze ve středoevropském regionu. Impulzem je především poptávka maďarských spotřebitelů po novinkách na trhu kolových nápojů a prodeje na českém a slovenském trhu.

"Kofola má dnes v Maďarsku již stabilní obchodní a marketingový tým, proto se mohla pustit do náročného projektu uvést na trh tradiční český nápoj," dodal ke vstupu na nový trh generální ředitel maďarské Kofoly Peter Fulop. V první etapě bude Kofola Original dostupná v maďarském maloobchodě ve dvoulitrových PET lahvích. Rozšíření distribučních kanálů a další nabídky produktového portfolia Kofoly bude záležet na reakci trhu nealkoholických nápojů a spotřebitelů. V Maďarsku Kofola prodává také ovocné džusy a nápoje.

Loni dosáhly celkové tržby Kofoly podle předběžných výsledků rekordních 3,5 miliardy korun. V Česku vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun. Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola. Firmu vlastní řecká rodina Kostase Samarase. Jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě Kofola vznikl v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealko Olomouc. Působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, exportuje však i do dalších zemí. Celkově zaměstnává více než 1100 lidí.

Kofola Holding, která řídí a vlastní dceřiné společnosti, se v březnu dohodla na fúzi s polskou nápojářskou trojkou Hoop. Sloučená skupina s názvem Kofola-Hoop S.A. s ročními tržbami kolem 8,6 miliardy korun bude působit v České republice, Polsku, Maďarsku, Rusku a na Slovensku. Akcie nové firmy se budou obchodovat na varšavské burze. Většinovým vlastníkem společnosti budou akcionáři Kofola Holding. Firma měla zájem také o polskou firmu Hellena v úpadku, polský soud ale prodej firmy zrušil s odůvodněním, že český zájemce nabídl za producenta nealkoholických nápojů nízkou cenu.