Kvůli kanalizaci se Hyundai dostala do sporu s nevládní organizací Ekologický právní servis (EPS). Právníci odhalili, že Hyundai tuto stavbu zahájil bez stavebního povolení. Automobilka poté pokládku potrubí zastavila. "Čekáme na to, až budou zpracovány tři znalecké posudky, které zadávala agentura CzechInvest. Nevíme, v jakém to je stadiu, před necelými dvěma týdny jsme odsouhlasili spolu s EPS zadání pro ty znalce a doufáme, že posudky budou vyhotoveny co nejdříve," řekl právník Hyundai Petr Michník. CzechInvest je podle něj nezávislý, proto mu EPS a Hyunai zadání posudku svěřily.

"V tuto chvíli je zpracování tří nezávislých posudků ve fázi výběru zpracovatelů. Vypracování posudků se očekává do konce července," řekla mluvčí agentury CzechInvest Lucie Králová.

Podle právníka byly práce na stavbě kanalizace zastaveny. "Zatím je několik desítek metrů potrubí uložených v otevřeném výkopu," dodal. Mluvčí automobilky Petr Vaněk doplnil, že definitivní dešťová kanalizace v továrně bude mít devět kilometrů, sporný úsek je podle něj dlouhý zhruba sto metrů.

Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech začala stavbu automobilky v Nošovicích na Frýdecko-Místecku za 1,1 miliardy eur (asi 31 letos v březnu. Ke konci května jihokorejský investor prostavěl 54,5 milionu eur (zhruba 1,53 miliardy korun). Zatím byly vztyčeny pilíře téměř všech výrobních hal.

Nejdále je stavba převodovkárny, která začala jako první a kde Hyundai předpokládá instalaci zařízení letos v říjnu. Další technologie se začnou navážet v lednu. Polovina produkce převodovkárny bude určena pro slovenskou sesterskou automobilku Kia Motors nedaleko Žiliny. Automobilka, která má v roce 2011 vyrábět 300.000 vozů, chce zkušební výrobu spustit počátkem října 2008. Sériová výroba má začít v březnu 2009. Hyundai nyní zaměstnává 114 lidí, celkem jich má ve firmě pracovat až 3500.