"Člověk přece jen trochu musí přemýšlet, jestli se má šanci prosadit. Probrat si v hlavě, co si počne, když neuspěje, i na desítky podobných věcí. Začátek jsme měli trochu usnadněný tím, že jsme s kolegou nastoupili do takzvaně rozjeté firmy. Dělali jsme velkoobchod i maloobchod. Byla to určitě vynikající škola,“ popisuje začátky svého podnikání Krivčík.

Po čase se ale firmě už přestalo dařit, původní majitelé odešli. Na vyučeného slaboproudaře tak prakticky přešlo řízení celé firmy. „Nebylo to určitě jednoduché. Už tenkrát jsem ale ze zkušeností některých známých z blízkého i vzdálenějšího okolí věděl, že podnikatel musí kromě mnoha důležitých věcí umět vyhodnotit skutečný stav a nejít do rizika, které by neustál. Zkrátka musí umět počítat. Do minusu se sice může dostat, stejně tak ale musí umět i říci dost a skončit. Tím se snažím řídit,“ vysvětluje dále.

Po necelých deseti letech podnikání je také bohatší o jiné zkušenosti. Takzvaně se například spálil u odběratelů, kteří nechtějí za zboží zaplatit, za neméně důležité považuje i sledování trendů a vývoje v oboru. „U televizorů, reprosoustav, ledniček a další spotřební elektroniky je vývoj velmi rychlý. Musím pečlivě nakupovat, aby nám na skladě nezůstalo starší a neprodejné zboží,“ říká Krivčík. Velkou konkurencí pro střední a menší obchodníky jsou nejen v elektronice obří řetězce a různé markety.

„Lidé jdou zkrátka takzvaně po letáku. Ten dostanou až do schránky. Když u zboží, které si chtějí nakoupit, najdou i dostatečně nízkou cenu, neváhají a i v případě, že zboží je kvalitativně na nižší úrovni, si jej zakoupí. Menší obchodníci si takový způsob reklamy dovolit nemohou. Navíc tady na severovýchodě republiky není kupní síla ještě pořád tak veliká. Jednou z cest, jak se prosadit na trhu, je tak určitě nejen přiměřená cena, ale i kvalita,“ vysvětluje majitel obchodu ElektroStyl.

Podle něj v posledních letech roste i prodej spotřební elektroniky přes internetové obchody. Lidi lákají především nižší ceny, které jim internetoví obchodníci mohou nabídnout. „Samozřejmě, že jsme se tomu přizpůsobili, máme také internetový shop,“ připomíná Krivčík. Znalosti a dovednosti z oboru, ve kterém se vyučil, moc v poslední době nevyužívá. „Ani se to nedá. Obor šel kupředu, takže znalosti z dřívějška jsou mi dneska téměř k ničemu. Zlepšil jsem se ale v počítání. To je nutnost, jinak bych totiž moc dlouho podnikat nevydržel,“ tvrdí podnikatel.