Průzkumy společnosti Incoma Research potvrzují, že se do nich lidé vracejí. K jejich dalšímu rozšíření a zlepšení pozic na trhu chce přispět také společnost Makro Cash & Carry ČR, která chce malým obchodníkům, z nichž většina jsou její zákazníci, pomoci v souboji s velkými obchodními řetězci. Jednou z cest k zákazníkům je kromě specializované nabídky zboží i úprava vzhledu prodejny.

„Malí obchodníci často nemají možnost ani prostředky k získání aktuálních informací o trendech v nezávislém maloobchodu či o vzhledu prodejen. S tím jim budeme pomáhat,“ uvedl generální ředitel společnosti Martin Dlouhý. Makro zároveň připravilo výukový program pro majitele obchodů a poradenství zaměřené na využití letáků, volbu sortimentu či uspořádání prodejny. „Cílem je pomoci těmto malým firmám obstát ve vysoce konkurenčním prostředí, a to nejen na základě cenové politiky, ale zejména z pozice diferenciace,“ podotkl generální ředitel Makra Martin Dlouhý.

Menším českým obchodním firmám se v posledních několika letech daří lépe a také jich přibývá. „Demografické trendy, jako je stárnutí populace a zmenšování průměrné velikosti rodiny, vytvářejí zákaznické skupiny, kterým vyhovují spíše menší prodejny,“ uvedl analytik společnosti Incoma Research Zdeněk Skála.

Navíc zákazníci v poslední době začínají být s rostoucí životní úrovní vybíravější. Raději koupí dražší a čerstvější maso u dobrého řezníka. Také pro lahůdky nyní zamíří častěji do specializovaných prodejen a rostoucí oblibu malých domácích pekáren s voňavou nabídkou jako od babičky není třeba připomínat.