V Moravskoslezském kraji pro nespokojené zákazníky podle informací sdružení zatím funguje jen poradna v Bohumíně na Karvinsku. "Rozšířením spotřebitelských informačních center reagujeme na zvýšený zájem spotřebitelů po našich službách. Kromě bohumínské poradny se spotřebitelé mohou rovněž obracet na naše centrum, kde jim bude k dispozici několik vyškolených poradců připravených zodpovídat dotazy týkající se reklamací, smluv a dalších spotřebitelských problémů," uvedla koordinátorka ostravského centra Marcela Reichelová.

Pobočka sdružení bude spotřebitelům otevřena vždy v pondělí od 14 do 18 hodin, v úterý od 14 do 17 hodin a po telefonické domluvě i ve středu a čtvrtek od 9 do 12 hodin. Návštěvu bude možné sjednat od dubna na telefonu 597 822 501, informovalo SOS.

Zájem tuzemských spotřebitelů o možnost poradit se o svém problému každoročně stoupá. Zatímco loni sdružení podle výroční zprávy uveřejněné na svých webových stránkách vyřídilo přes patnáct tisíc stížností, dorazů a podnětů, předloni jich bylo 12.400 a v roce 2004 okolo devíti tisíc. Vedle osobního projednání záležitosti v poradně mohou lidé využít písemný kontakt, placenou poradenskou linku nebo bezplatnou on-line poradnu na stránkách www.spotrebitele.info.

SOS, které bylo založeno v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení. Poradny SOS nyní fungují ve všech krajích s výjimkou Středočeského. Sdružení vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů a tištěný časopis Štít spotřebitele. SOS je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je SOS signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací.