VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak nakupovat dovolenou

OSTRAVA - Období dovolených se blíží a cestovní kanceláře se plní. Ne každá dovolená však skončí k plné spokojenosti rekreantů.

20.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv Deníku

Při nedávno zveřejněném rozhovoru s Marcelou Reichelovou, koordinátorkou nové ostravské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ČR, jsme slíbili, že se budeme podrobněji věnovat i některým tématům, která by mohla spotřebitele zajímat. Tentokrát se zaměříme na nákup letních dovolených.

Na co všechno by člověk měl pamatovat, aby takzvaně nenaletěl?
Určitě je si dobré uvědomit, že čtyřhvězdičkový hotel, doprava letadlem, plná penze, to vše navíc v atraktivním středisku u moře, nepořídíme za pár korun. V konečné fázi pak člověk zjistí, že za vysněnou dovolenou zaplatí o několik tisíc korun navíc. Mnohdy zbytečně. Aby se tak nestalo, měl by spotřebitel před podpisem smlouvy udělat tři základní věci. Jednak si dobře přečíst všechno o zájezdu, na který se chystá. Pokud něčemu nerozumí, měl by se obrátit se žádostí o vysvětlení na zástupce cestovní kanceláře. Určitě by si měl vyžádat návrh cestovní smlouvy a v klidu si ji přečíst.

Co všechno by taková cestovní smlouva měla obsahovat?
V základě by měla obsahovat pět základních bodů: kdy, kde a kdo pojede, jak pojede. Určitě nesmí chybět ani údaj o ceně.

Právě u ceny se zákazník často takzvaně spálí…
Vybere si zájezd, nakonec ale při placení zjistí, že konečná cena zájezdu je o několik tisícovek vyšší. Podle právníků Sdružení obrany spotřebitelů by cena zájezdu měla být konečná. Měly by v ní být zahrnuty letištní taxy, tarifní poplatky i palivové příplatky. Cestovní kancelář může cenu zájezdu zvýšit, měla by to ale dát nejméně dvacet dnů dopředu na vědomí. A to ve třech případech. V případě, že se změní cena benzinu, tarifní a letištní poplatky, případně, pokud se zvýší kurz koruny nejméně o deset procent.

Co všechno by mělo být písemně zahrnuto ve smlouvě?
Smlouva by měla obsahovat kategorii a polohu hotelu včetně počtu hvězdiček, patro ubytování, polohu pokoje, stravování, vzdálenost od moře. Pokud je uvedeno, že bude kontinentální snídaně, je třeba se zajímat, co tato snídaně obsahuje.

Pokud jsem přesto se zájezdem nebyl spokojen, mohu se nějak bránit?
Spotřebitel si může stěžovat, zájezd může reklamovat u cestovní kanceláře do tří měsíců od návratu z dovolené. Proto je třeba vše zdokumentovat a stížnost podat písemnou formou. Zaslat ji pak musíme doporučeně a je dobré nezapomenout ani na dodejku.

20.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Házená žen - pohár - DHC Sokol Poruba - Olomouc
26

Porubské házenkářky zdolaly Olomouc a po roce opět zabojují o vítězství v poháru

logo Vítkovice Tours

CK Vítkovice Tours má nového majitele

AKTUALIZOVÁNO

Vrah dvacetileté dívky unikl pozemskému trestu

Vrah, který v prosinci 1997 uškrtil v Ostravě dvacetiletou Lucii V., unikne pozemskému trestu. Ve čtvrtek totiž vypršela dvacetiletá promlčecí lhůta. 

VIDEO: Tramvajového agresora zastavila až namířená zbraň

Po násilníkovi, který před několika dny brutálně napadl v tramvaji další pasažéry, pátrají ostravští kriminalisté. K dispozici mají záběry útočníka, kterého od běsnění zastavila až zbraň v rukou další cestující.

Vlastníci pozemků debatovali o Prodloužené Rudné

Vedení Moravskoslezského kraje se v pondělí sešlo se zástupci manželů Richtárových, kteří blokují dostavbu přibližně čtyřsetmetrového úseku Prodloužené Rudné.

Jatka získají kabát polského architekta

Nikoliv bílá kostka, ale jen věžička. Po neúspěšných jednáních s pražským architektem Petrem Hájkem se Ostrava dohodla s architektem Robertem Konieczným z polských Katovic.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT