Vedle výhodné ceny klade důraz i na rozsah a úroveň zákaznických služeb či jiných benefitů. Po jejich započítání může výsledná cena vypadat jinak.

OTÁZKA PRO: Marka Jandu ze Zákaznického centra ČEZ Šumperk:Nabízíte zákazníků on-line přístup k zákaznickému účtu?
Již několik let máme ČEZ On-line, který využívá asi půl milionu zákazníků. Kromě záloh, plateb a fakturací zde najdou lidé informace o chystaných odstávkách a další užitečné informace. Od začátku října navíc nabídneme přístup i přes aplikaci pro mobilní telefony.

„Nejprve jsem porovnával jen samotné ceny za plyn. Pak jsem si všiml, že ČEZ, jeden z uvažovaných dodavatelů, má zákaznický program Šťáva, který odpovídal mým zájmům. V rámci programu nabízí ČEZ svým zákazníkům tipy na výlety a především přináší slevy na různé volnočasové aktivity. V součtu to byla pro mne ta nejlepší nabídka," popisuje Josef Navrátil jeden z důvodů přechodu k ČEZ.

Dodavatel energií pomůže

Různé služby zákazníkům jsou ale jen jednou z oblastí, které mohou přinést dodatečnou výhodu. Stejně jako u pojistek začínají dodavatelé energií nabízet též asistenční služby. „K smlouvám na dobu určitou, jako v případě ČEZ Plyn Exclusive, zákazníci získají zdarma službu ČEZ Asistent. Pokud se v domácnosti porouchá elektrický nebo plynový spotřebič či instalace, zajistí opravu smluvený technik. Přitom je ze služby hrazena cesta a práce až do výše 5000 korun. ČEZ Asistent se vztahuje i na otevření zabouchnutých dveří, což mimochodem bývá nejčastější pojistná událost," přibližuje jednu z možných výhod Marek Janda ze Zákaznického centra ČEZ Šumperk.

„Službu ČEZ Asistent jsem využila teď v létě. Stačila chvilka nepozornosti a dveře od bytu byly zabouchnuté. Přivolaný zámečník dveře otevřel, ale stálo mě to 1900 korun. Večer jsem si uvědomila, že mám sjednanou asistenční službu, a dokonce mi proplatili náklady i zpětně," pochvaluje si službu Petra Brusová z Bruntálu. Pokud by volala ihned na asistenční linku, je garantovaný zásah kdekoliv v republice do 90 minut od nahlášení události.

Stále více využívané bývají i různé on-line aplikace a elektronické přístupy. Díky nim zákazníci mohou spravovat energie z pohodlí domova bez nutnosti chodit na pobočku. To ušetří nejen čas, ale třeba i náklady na cestu.

ČEZ Prodej nyní přichází s exkluzivní nabídkou pro čtenáře Deníku! Sjednejte si produkt Plyn Exclusive a získejte 12procentní slevu. Stačí zavolat na 840 800 800 nebo navštívit stránky www.cez.cz.

Příští článek bude zaměřen na téma: Rodinné finance: srovnání nákladů za plyn