Maralův kopec je u cyklistů v oblibě i díky výhledům

Okolí Maralova kopce na pomezí frýdecko-místeckého a novojičínského okresu je oblíbeným výletním místem cyklistů, a to i díky dobré dostupnosti.
Vede sem několik tras, cyklisté z daleka navíc mohou jako výchozí bod použít vlakové stanice v Kunčicích pod Ondřejníkem nebo Frenštátu pod Radhoštěm. I méně zdatným cyklistům lze doporučit start ve Frenštátu. Při výletu na kopec sice budou muset zdolat převýšení skoro dvě stě výškových metrů, trasa však není nikterak prudká a vede po málo frekventovaných okresních silnicích.
Z frenštátského nádraží se cyklisté můžou vydat směrem na „Maralák“ kolem penzionu a chatové osady Liščí mlýn až do trojanovické části Bystré, kde po pravé straně minou areál fotbalového hřiště a po trochu náročnějším stoupání se dostanou až na rozcestí u autobusové zastávky Bystré – u kříže.
Hlavní a kratší cesta odtud míří rovnou k Hospůdce na Maraláku, cyklistům však lze doporučit zajímavější variantu, která z rozcestí vede mírně vpravo. Kolem rodinných domků se po zhruba kilometru mírného stoupání dostanou až k dalšímu rozcestí v podhůří Velké Stolové. Odtud se můžou spustit k nedaleké hospůdce, ještě před občerstvovací stanicí by však cyklisté neměli při sjezdu opomenout nádherný výhled, který se na úzké silničce pod Velkou Stolovou naskýtá. V dobrém počasí se před nimi otevírá panoramatický výhled na Velký Javorník, Skalku i Lysou horu, v dáli jde vidět i hrad Hukvaldy a zpoza Noříčí hory vykoukne i Radhošť.
Cesta z Frenštátu sem je dlouhá zhruba šest a půl kilometru.
Hospůdka na Maraláku je vyhlášena svými bramboráky, v bohatém jídelním lístku si ale vybere každý. Před následným sjezdem dolů do Kunčic pod Ondřejníkem je vhodné zkontrolovat brzdy, klesání je totiž poměrně prudké.
Při cestě od hospůdky na tamní nádraží si lze vybrat ze dvou tras, jedna vede částečně lesem, druhá klikatější varianta dovede cyklisty na stejné místo těsně před železničním přejezdem, odkud je to na nádraží jen kousek. A komu by se chtělo na kole pokračovat dál, má bezpočet možností na další výlet.