V ostravské Galerii 7 na Chelčického ulici vystavuje v těchto dnech obrazy akademický sochař Petr Jedlička z Brna. Svou tvorbou se vrací do moravskoslezské metropole po více než třiceti letech.

Poprvé v Ostravě vystavoval v rámci celostátní výtvarné soutěže Generace 76, kde zaujal svými osobitými kresbami a získal první cenu. V té době byl Petr Jedlička čerstvým absolventem Akademie výtvarných umění v Sofii, kde studoval společně s tehdejšími Ostravany – Karlem Hercíkem, Alešem Rabenseifnerem či Josefem Fojtíkem, který nyní žije v Kanadě. Tématem Jedličkových obrazů zůstává už delší dobu žena: „…osobitá výpověď o ženě, jejíž erotičnost je někdy více, jindy méně zdůrazněna.

Může se zdát, že malířův pohled vůči ženě je mnohdy poněkud nemilosrdný, ale díky jemu dosahuje zobrazení své výrazové intenzity, která je příznačná pro celé jeho malířské dílo,“ tvrdí Jiřina Hockeová, teoretička umění, která v Ostravě Jedličkovu výstavu zahájila.

„Snažím se, aby můj akt se nestal jenom obnaženým ženským tělem, ale bezpočtu různých příběhů na téma žena,“ říká sám autor.

„Pořád se snažím malovat figuru zakotvenou v reálném světě. To praktikuju posleních pět let, neboť předtím jsem se zabýval dosti divokou expresí,“ dodává Petr Jedlička. Ve své tvorbě využívá ke své práci časopiseckých fotografií, pomocí jejichž parafrází ironizuje banalitu a sentimentalitu reklamní a módní fotografie, čímž navazuje na malbu osmdesátých a devadesátých let, kde nechybějí prvky grotesky a ironie. Jedličkův malířský pohled na ženy má v sobě cosi tajemného, někdy až překvapivě syrového, ale zároveň smyslného. Jeho obrazy na současné ostravské výstavě v Galerii 7 určitě stojí za zhlédnutí.