Dramaturgie sáhla po Beckettově hře Šťastné dny, kterou její autor, jeden ze zakladatelů absurdního divadla, napsal v roce 1961. A jak sám Samuel Beckett (1906 až 1989) přiznal, psal tento opus rok a půl, a poprvé se hlavní hrdinkou jeho hry stala žena. Jak známo, Šťastné dny slavily v roce 1963 triumfální úspěch při svém uvedení ve Francii.
Hostujícím režisérem této inscenace je v Ostravě polský režisér André Hübner-Ochodlo, který je už v moravskoslezské metropoli docela zabydleným divadelním tvůrcem.
Vždyť před časem režíroval u „Bezručů“ inscenaci Prolomit vlny a koncem ledna se znovu v Komorní scéně Aréna režijně „podepíše“ pod známou hrou Edwarda Albeeho Kdo se bojí Virginie Woolfové.
Jak se André Hübner-Ochodlo před sobotní premiérou Beckettových Šťastných dnů přiznal, našel právě v tomto souboru ideální představitelku pro hlavní roli Winnie – Danu Fialkovou. Podle jeho slov prý splňuje všechny předpoklady pro tuto nelehkou a současně úžasnou roli.
Připomeňme jen, že Winnie, navzdory všem svým fyzickým handicapům, hledí radostně vstříc své budoucnosti, těší se na všední radosti každého dne – jako je světlo, které přichází s novým dnem, a má radost z ohromných maličkostí, které postupně vytahuje ze své kabelky, ale přitom stále „nezastaví svá ústa“, pomyslně mluví a mluví, aniž by ale cokoliv řekla… Jak říká dramaturg inscenace Tomáš Vůjtek, v jejím monologu rezonuje přihlouplý optimismus nejasného tušení blížícího se stínu. Je to jasné: Winnie totiž mluví místo nás a také za nás… Komorní scéna Aréna uvede Beckettovy Šťastné dny v překladu Františka Vrby, na scéně Marty Roszkopfové, se scénickou hudbou Adama Žuchowského.
Vedle Dany Fialkové se na jevišti představí Vladislav Georgiev, Josef Kaluža a Tereza Dočkalová.