Zájemci měli možnost celý týden vybírat ze šestnácti návrhů, které speciálně pro tuto příležitost navrhli ostravští umělci. Podle Ondřeje Vávry, mluvčího Ostrava 2015, se návrhy výtvarníků nejspíše nesešly s vkusem lidí.„Ozvala se nám spousta zájemců o tetování, ale chtěli si vybrat svůj motiv,“ uvedl Vávra. Nakonec si z šestnácti návrhů vybrala pouze jedna žena, které se líbila kresba Aleše Hudečka nazvaná Lebka. Protože je to ale složitější motiv, nebude se tetovat v prostorách výstavy, ale přímo v tetovacím salónu,“ upřesnil mluvčí Ostrava 2015.

Ve dvě hodiny odpoledne se přece jenom zvuk tetovacího stroje ozval.„Pod jehlu“ usedl třiadvacetiletý Josef Prokop, který se rozhodl, že si své předloktí navždy zkrášlí motivem kotvy.„Nejednalo se sice o jeden ze šestnácti návrhů, ale kotvu Josefovi na přání nakreslil Jan Husták, který má na výstavě Ostrava? svou interaktivní inscenaci nazvanou Chovatel, a tak jsme to povolili,“ vysvětlil Vávra.

„Docela to bolelo, nejhorší bylo to obtahování linek. Časem se na tu bolest dá trochu zvyknout. Nepříjemné mi bylo i to, že se na mě dívalo tolik lidí,“ řekl Josef Prokop krátce po tom, co profesionální tatér, který si říká Fish, své dílo dokončil.

Výstava Ostrava?, která představila umělecká díla spjatá s Ostravou, v sobotu také definitivně skončila. Přesně osmatřicet dní měli zájemci možnost procházet paprskovitou stavbou architekta Jiřího Příhody v negalerijním prostoru pavilonu A výstaviště Černá louka, kde se expozice, která byla součástí kandidatury Ostravy na titul Evropské hlavní město kultury 2015, konala.

TEREZA KRUMPHOLZOVÁ