Tento muzikál byl poprvé uveden před dvěma lety v londýnském divadle Haymarket, ale pro jeho ostravské uvedení autoři sáhli ke kompletní proměně díla. Hvězdné duo Michel Legrand a Alain Boublil přibralo ke spolupráci na nové verzi Marguerite francouzskou zpěvačku a herečku Marii Zamoru, manželku Alaina Boublila, pro kterou byl vlastně původně muzikál napsán.

Tvůrčí nápady z Ostravy


„Jsem trochu smutná z toho, že si v muzikálu v Ostravě nezahraji, ale třeba v češtině za pět let, kdy ztvárním na jevišti spíše maminku titulní postavy,“ zažertovala nedávno v Ostravě půvabná herečka a zpěvačka Marie Zamora, která se na novém scénáři autorsky výrazně podílela. V ostravské premiéře zaznělo i několik písní, které zvláště pro toto nové uvedení napsal Michel Legrand. Písně vznikaly na zajímavé trase mezi New Yorkem, kde žije Alain Boublil, a Los Angeles, kde má svůj dům Michel Legrand.

„Když se na mě před časem obrátili Aleš Valášek, scénograf a kostýmní výtvarník, s režisérkou Gabrielou Haukvicovou, že by chtěli uvést toto dílo v Ostravě a dokonce přišli s nějakými tvůrčími nápady, s tím, jak malinko pozměnit děj i charaktery postav, bylo mi jasné, že se něco děje,“ říká říká Alain Boublil.

V Ostravě zanechal tento charismatický umělec, stejně jako Marie Zamora výraznou uměleckou stopu. Libreto do češtiny přebásnil známý textař Michael Prostějovský.

„Strhující příběh Marguerite vyprávějíci o romantické lásce je zasazený do kulis Paříže roku 1942. Děj muzikálu volně vychází z románu Alexandra Dumase mladšího Dáma s kaméliemi, avšak autoři přenesli příběh do válečné atmosféry pařížských salonů, kabaretů, jazzové hudby a protifašistického odboje hnutí La Résistance, kde se odehrává milostné vzplanutí kabaretní zpěvačky Marguerite a začínajícího jazzového pianisty Armanda. Ostravský inscenační tým vytvořili Gabriela Haukvicová-Petráková a právě Marie Zamora, které se podílely na režijní koncepci, Alois Valášek navrhl scénu a jevištní kostýmy. Hudební nastudování je dílem Karola Kevického, choreograficky nastudovala Kristýna Černá a dramaturgem v tomto případě je Patrick Fridrichovský.