„Vloni se na přehlídce ukázalo zhruba padesát vystavujících. Předsevzali jsme si, že množství značek letos zdvojnásobíme, a to se nám povedlo," říká ředitelka festivalu Anna Nováková. Obměnou prošel také samotný program přehlídky. Kromě vystavených prodejních výrobků bude k vidění několik speciálních instalací, přednášky předních designérů a tvůrců, projekce filmů a workshopy pro děti i širokou veřejnost. Ruku k dílu letos přiložilo i několik galerií, kaváren a restaurací z centra města, které se zapojí speciální nabídkou a vlastními programy.

Většina vystavovatelů se přijíždí pochlubit se svými aktuálními kolekcemi a mnoho z nich představí své výtvory úplně poprvé. Letošnímu Meat Designu bude podle Novákové vévodit dřevo a beton. „V kurzu je návrat k přírodním materiálům a minimalismus," vysvětluje. Cílem je návštěvníkům přinést inspiraci pro jejich vlastní domovy a ukázat alternativu k velkým nábytkovým obchodním řetězcům.

„Fandím každému designovému počinu, který se v Ostravě zrodí, takže si letošní Meat Design nenechám ujít. Zajímavé mohou být třeba přednášky fotografického studia BoysPlayNice nebo ART BEES," říká ostravská studentka Natalie Cu.

„Akce tohoto typu lidem v Ostravě chybí, to bylo jasné už z velké návštěvnosti prvního ročníku," hodnotí Nováková. „Stále častěji slýcháme, že by se návštěvníkům zamlouvalo obsáhnout v přehlídce i pole módy a šperků. Uvažujeme, že v příštím roce alespoň okrajově tuto oblast zařadíme."

Veronika Kotková