V užší nominaci má čtyři želízka v ohni Martinu Šnytovou, sólistku souboru opereta/muzikál, za roli Fanny Briceové v muzikálu Funny Girl, tanečnici Amelii Waller za postavu Tuláka v baletním představení Chaplin, a Kokiho Nishioku, současného sólistu ostravského baletu, za roli Chaplina ve stejné inscenaci. Také Iordana Derilova, sólistka ostravské opery, může získat ocenění za postavu Renaty v Prokofjevově opeře Ohnivý anděl.
Dnes přinášíme rozhovor s Martinou Šnytovou, v zítřejším Deníku najdete povídání s dalšími třemi nominovanými umělci.
Jaký je to pocit mít v mladém věku nominaci na prestižní Cenu Thálie?
Už zase tak mladá nejsem. Třicítka mi už klepe na vrata. Je to má už třetí užší nominace. Ze všech mám obrovskou radost a moc si jich vážím.
Čím je pro vás role Fanny Briceové v muzikálu Funny Girl?
Fanny je pro mě top role. Má obrovský vývoj a jsem šťastná, že mě potkala. Je pro mě určitě zlomová a zatím také nejnáročnější. A to mě na ní baví.
Toužila jste být vždy muzikálovou či operetní pěvkyní? A co opera, ta vás nepřitahuje?
Ano, toužila jsem stát vždycky na jevišti. V opeře už jsem také párkrát hostovala. Baví mě kombinovat všechny žánry hudebního divadla.
A kdy vás poprvé napadlo, že chcete být zpěvačkou?
Už v dětství, kdy jsem ani na chvíli nezavřela pusu. Chtěla jsem být pořád středem pozornosti. Když mi někdo řekl zpívej, tak jsem zpívala.
Kdo vás nejvíce ovlivnil, pokud jde o zpěv, divadlo a umění jako takové?
Velký vliv na mě měla a stále má moje paní pedagožka zpěvu Eliška Pappová, která mi hodně dala, a jsem jí za to velmi vděčná.
Jste na jevišti Fanny Briceovou a už se vlastně chystáte na další krásný muzikál Jesus Christ Superstar , který nyní studujete. Jak se cítíte v něm?
Cítím se velmi dobře. Je tam příjemná parta lidí, spousta nových tváří. Makáme, a dost krásné práce je ještě před námi…
Sníte jistě i o dalších krásných rolích, které se mohou co nevidět stát realitou a součástí vašeho uměleckého života. Mohla byste některé jmenovat, pokud existují?
Je spousta rolí, které bych si v budoucnu ráda zahrála, ale vyloženě vysněnou roli nemám.
Jaká je Martina Šnytová v soukromí? Liší se výrazně od současných mladých žen? Pokud ano, tedy v čem?
Myslím si, že Martina Šnytová je někdy v pohodě a někdy na zabití… asi jako každá žena.
Uvažujete o založení rodinuy, anebo dáváte zatím přednost umělecké kariéře?
Zatím je u mě na prvním místě divadlo, ale v budoucnu bych určitě rodinu založit chtěla.
Na čem „ujíždíte" ráda cestujete, okouzluje vás luxusní móda, krásné automobily, úspěšní muži?
Vysloveně „ujíždím" na Mozartových koulích a na sushi. Raději než po horách chodím po nákupech, ale přírodu a čerstvý vzduch mám ráda. Jen prostě raději pozoruji hory a dýchám čerstvý vzduch z lehátka a s drinkem v ruce. Jsem perfekcionistka a bývám na sebe velmi přísná. Totéž vyžaduji i po ostatních.
Muzikálu se v Ostravě v posledních letech opravdu daří, ale přesto neláká vás možnost si něco zazpívat v Praze, ale třeba také v zahraničním angažmá? Tedy jestli nemáte zaječí úmysly vydat se do světa?
V Praze hostuji od loňského roku v divadle Hybernia v muzikálu Přízrak Londýna pražské verzi Fantoma Londýna. Ale zaječí úmysly zatím nemám. Ale kdoví, co přinese čas? Co se má stát, se stane.
Martina Šnytová
Rodačka z Čeladné absolvovala sólový zpěv na Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu v Ostravě u pedagožky Elišky Pappové, u níž pokračovala i v magisterském studiu na Fakultě umění Ostravské univerzity, které úspěšně dokončila v květnu 2012.
V roce 2007 se stala finalistkou Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech a získala Cenu Jarmily Novotné.
V Národním divadle moravskoslezském hostuje od roku 2003, angažmá v operetním souboru (dnes opereta/muzikál) získala v roce 2007, o rok později se stala jeho sólistkou. Za roli Káči v muzikálu Divotvorný hrnec získala širší nominaci na Cenu Thálie 2011. Patří ke špičce českých operetních interpretek, o čemž svědčí i dvě úzké nominace na Cenu Thálie za její mimořádný jevištní výkon v roli Heleny Zarembové v Polské krvi (v roce 2012) a titulní roli v Krásné Heleně (s přihlédnutím k roli Evelyn ve Fantomovi Londýna v roce 2013).