Jste znám už řadu let pokud jde o hudbu jako rocker. Co mohou posluchači očekávat od vašeho nového cédéčka, které má název Cabaret?

Fakt je, že k rockové muzice mám velice blízko, ať již prostřednictvím skupiny Legendy se vrací, nebo organizací hudebních festivalů Ostrava v plamenech a Slezská noc či vydáváním cédéček kapel Doga a Kreyson. Ale jsem člověk, který má rád humor v textech a zároveň i melodiku v písních, a protože jsem textař a zároveň i konferenciér zábavných pořadů ve stylu kabaretů a cirkusových festivalů, měl jsem v hlavě album písní veselých, pokleslých a zamilovaných, což je i podtext nového cédéčka Cabaret.

Líbí se mi, když má text vtipnou pointu v duchu Ivana Mládka, Jiřího Štaidla, pana Jiřího Suchého a dalších velkých bardů české textařiny. A protože tyhle fórky se k produkci kapely Legendy se vrací moc nehodí, připravil jsem samostatnou desku plnou takovýchto písní. Už samotné názvy Dnes slaví Josef; Holky z hasičárny; Chata je věc zlatá; Lázně, to je ráj; Šneci, bobři, klíšťata napovídají, že humor by měl být těmto písním vlastní, a nechybí ani písně z oblíbených televizních pořadů Jsme děti kabaretu a V kavárně Aston , které celé album rámují.

Kdo se na něm vedle vás objeví?

Autorsky jsem celé album připravil s Mirem Bazgerem, který je autorem prakticky všech písní, kromě duetu s Helenou Hamplovou Co bylo, neplatí. Ten napsal písničkář Karelll (Karel Peterka junior). Všech patnáct písní jsem opatřil texty a opravdu si to pořádně užil. Muzikantsky album připravili Miro Bazger a Libor Pyško s tím, že s kytarami vypomohli Andonis Civopulos, Radim Hanák a Adam Malík, kytarista Čechomoru. Hodně jsme pracovali s aranžemi dechové sekce a repertoárově se snažíme navodit atmosféru písní šedesátých a sedmdesátých let minulého století. To znamená nápadité melodie s vtipným a srozumitelným textem, které by mohly časem i zlidovět.

Kým se momentálně cítíte být více filmovým producentem, scenáristou, hercem, bavičem, textařem, zpěvákem, moderátorem či hudebníkem?

Po celý svůj dosavadní tvůrčí život se snažím být příjemným mixem všech těchto profesí, ostatně to byla vždy moje největší devíza. Profese se spravedlivě prolínají a jednou má navrch ta, či ona… a v tom je ten umělecký „rajc“ a hnací motor. Momentálně se více cítím filmovým producentem, protože naše pohádka Když draka bolí hlava v níž jednu z hlavních rolí, postavu kováře, vytvořil Karel Gott , míří na německý trh a my finišujeme s německým dabingem. Ostatně právě před několika dny Karel skvěle nazpíval německou verzi titulní písně, kterou německým textem opatřil Filip Albrecht. Mám velkou radost, že pohádka sbírá ocenění na festivalech v Indii, Bělorusku, Turecku, má za sebou prezentaci v Austrálii a chystá se do USA i do Ruska. V těchto dnech navíc vychází DVD s pohádkou. Začátkem prázdnin ji odvysílá v hlavním vysílacím čase německá televize.

S přibývajícími lety vaše aktivita rozhodně neutuchá. Dovedete sám sebe charakterizovat, kam jste se momentálně umělecky posunul?

Nikdo z nás nemládne a představa, že ve čtyřiapadesáti budu oslovovat písněmi či moderátorským fortelem pubertální holčičky, je scestná představa a možná zbožné přání některých mých vrstevníků. Stále více mě baví melodika a vtip v písních, snad i proto čím dál častěji hrajeme s Legendami na koncertech i průřez hitů „českých šedesátých let“ v čele s písněmi Pavla Nováka a ohlas je neskutečný. Současným moderním trendům muziky přestávám rozumět, ale toleruji je a respektuji, bylo by naivní a trestuhodné nutit mladým naši hudbu, tím ale netvrdím, že mi nedělá dobře, když si ji poslechnou a třeba někdy i pochválí.

Kde a kdy pokřtíte nové album? A v čem si myslíte, že by mohlo posluchače oslovit?

Žádný speciální křest cédéčka Cabaret neplánujeme, určitě ho nabídneme divákům TV Šlágr a budeme ho propagovat na všech koncertech. Věřím, že si tyhle optimistické písničky své posluchače najdou a že svým humorem a dobrou náladou udělají lidem radost.