Premiéra se koná už ve čtvrtek 2. listopadu od 18. 30 hodin v Divadle Jiřího Myrona.

V různých dobách a místech

Jednotlivé části inscenace zavedou diváky do různých dob a míst naší planety. Choreografii Reginy Hofmanové části nazvané Après rasage doprovodí hudba Ástora Piazzolly, který se v padesátých letech minulého století velmi zasloužil o záchranu a rozvoj tanga.

„Tango je tanec, o kterém se šíří řada stereotypů a falešných představ. To jsem rozvedla do dalších obrazů. Nechávám na divákovi, ať si udělá sám představu, na co jak reaguje, co to v něm vyvolá…,“uvedla o své choreografii Regina Hofmanová.

Zdroj: Youtube

Hlas Toma Waitse

V choreografii Rain Dogs (Zmoklí psi) švédského choreografa Johana Ingera zazní charakteristický hlas amerického hudebníka a herce Toma Waitse. Johan Inger využívá metafory „zmoklých psů“, představujících svět lidí, jedinců tápajících v pralesu města, ve svých vztazích i životech.

„Na Tomu Waitsovi je něco velmi exotického. Hlas Toma Waitse má určitou vůni a zcela zvláštní zabarvení, kterým nás zaujme a vzbudí v nás – jako posluchačích – spoustu asociací. Jeho písně vypravují hmatatelné příběhy. Konkrétní situace jsem tedy mohl vytvořit i na základě příběhů z těchto písní, víc mě ale přitahovala myšlenka udělat obsah trochu abstraktnější,“ míní Johan Inger.

Mambo čili salsa

Také choreografa Itzika Galiliho, izraelského rodáka, ovlivnila při tvorbě titulu O Balcão de Amor hudba – zvolil kubánského skladatele Péreze Prada, který jako první ve svých kompozicích zpopularizoval mambo jako specifický hudební žánr. Mambo později zahrnuté pod širší označení salsa, je spojeno s největším karibským ostrovem Kubou podobně nerozlučně, jako k sobě patří proslulé tamní pláže a rum. Vysvětlení této volby je podle choreografa prosté. „Několikrát jsem navštívil Kubu a viděl, jak vášnivý vztah mají Kubánci k životu. Jak dokážou být kreativní a hlavně jakou obrovskou radost jim přináší salsa,“ uvedl Itzik Galili. V inscenačním večeru All That Jazz, Rock, Blues se představí celý baletní soubor NDM včetně jeho zahraničních sólistů a členů.

REGINA HOFMANOVÁRegina Hofmanová, rodačka z Prahy, studovala překladatelství a tlumočnictví na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a choreografii na katedře tance HAMU. Účastnila se mnoha zahraničních stáží, v Amsterdamu, s Elisabeth Corbettovou v Maastrichtu a v Laban Centru v Londýně. S vlastním souborem vystupovala v divadlech v České republice i v zahraničí.

JOHAN INGERJohan Inger se v posledních letech stal jedním z nejvýznamnějších současných choreografů mezinárodní taneční scény. Narodil se v roce 1967 ve Stockholmu. Svou kariéru tanečníka začal roku 1985 v souboru Královského švédského baletu, jehož sólistou se stal v roce 1989. Rok nato odchází do Nederlands Dans Theater (NDT), kde se mu dostává renomé jako Jiřímu Kyliánovi; stává se tam jedním z nejvyprofilovanějších tanečníků souboru. Od roku 2008 se věnuje zcela a pouze choreografii.

ITZIK GALILINarodil se v Izraeli, kde se začal věnovat choreografii. V roce 1991 se Galili přestěhoval do Nizozemska a v Amsterdamu založil soubor, který realizoval jeho vlastní projekty. Jeho kontroverzní dílo The Butterfly Effect získalo Cenu publika na mezinárodní soutěži pro choreografy v Groningenu a stalo se jeho průlomovým dílem, kterým si získal mezinárodní uznání. Do dnešního dne Galili vytvořil dílo čítající více než osmdesát choreografií, charakteristických novátorstvím a rozmanitostí.