Na řadu právě přichází pan Štefan, který byl v čekárně něco málo přes hodinu. „Jsem tady poprvé, ale vím, že známí tady minulý týden čekali i 2,5 hodiny," říká. Z čekárny postupně mizí i další lidé, v tom vyběhne ze dveří žena a s ironickým úsměvem přítomným oznamuje: „Dostala jsem špatný formulář." A musí tak celé vyřizování absolvovat nanovo.

Zaměstnanci magistrátu však usilují o to, aby lidem co nejvíce vyhověli. „Situace je lepší. Stále ne stoprocentní, ale pokrok přece jen nastal. Celý proces je zdlouhavější. Zaměstnanci musí věci opravovat, dopisovat. Každopádně se věci vyvíjejí příznivě. Klienty odbavujeme a již budeme ze stránek stahovat hlášení o tom, že systém nefunguje," říká vedoucí správního odboru Magistrátu města Karviné Petr Pluhař.

I v Orlové se snaží, aby byli všichni občané spokojeni. „Děláme, co můžeme. Není to zatím ideální, ale od minulého týdne se to výrazně zlepšilo. Pokud to jde, vezmeme si na občana číslo a snažíme se to s ním řešit dál. Ale až se systém rozběhne naplno, bude příznivější a daleko lepší než ten předchozí," sděluje vedoucí oddělení dopravy Zuzana Ožanová.

V Havířově po čtrnáctidenní výluce, kdy se podařilo odbavit pouze dva klienty, systém sice běží, ale s velkou časovou prodlevou. „V úterý nastalo zlepšení v tom, že jsme schopni udělat v registru každou operaci, ale za desetinásobek času než v původním registru," říká vedoucí odboru vnitřních věcí Magistrátu města Havířova Leona Večeřová.

Včera magistrát navštívili zástupce odboru dopravy a zástupce softwarové firmy, která program nového registru realizovala. „Pomohli nám odstranit jeden zádrhel při dovozu vozidla ze zahraničí nešlo do již dříve vystaveného čistopisu technického průkazu vepsat provozovatele nebo majitele vozidla. Tuto záležitost nám vysvětlili a odstranili problém. Docela nám to pomohlo," míní Leona Večeřová. Další problémy registru si ale jen psali do poznámek a budou je zprostředkovávat dál.

Například stále nefunguje služba vytištění karty vozidla či nelze poskytovat údaje z informačního systému. Více než polovina údajů také v registru chybí a zaměstnanci je zadávají ručně, chvílemi nelze údaje vytisknout.

MICHAL ČERMÁK