Brouk VW Herbie se pozná podle toho, že má na kapotě číslovkou 53. Styl Herbie totiž vznikl před padesáti lety společně s disneyovským filmem Můj miláček brouk, ve kterém je hlavním hrdinou roztomilé autíčko se startovním číslem 53.

Po broukovi Herbiem zatoužil také Jaromír Pavlíček z Krnova, protože se narodil v roce 1953. Na závodech v Trenčíně s ním ale musel soutěžit pod startovním číslem 27. Skončil na druhém místě, 27 centimetrů za vítězem.

Zelený koberec natažený v místech, kde nestihla vyrůst tráva je symbolem nedokončenosti generální rekonstrukce koupaliště.
Krnovské koupaliště potřebuje doladit

Je všechno jen náhoda? „Možná by s nižším startovním číslem ten rozdíl byl ještě menší,“ žertuje Jaromír Pavlíček.

Bývalý ředitel krnovské automobilní školy si pořídil brouka veterána z roku 1967, aby se měl čím bavit v důchodu. Jeho brouk prošel běžnou státní technickou kontrolou, takže díky bílé „espézetce“ může jezdit nejen na závodech veteránů, ale i v běžném silničním provozu.

VW Brouk Herbie Jaromíra Pavlíčka z Krnova.Zdroj: Archiv Jaromíra Pavlíčka

Jaromír Pavlíček s ním rád vyráží na závody, ať už jsou skutečné, nebo recesistické.

Kastelán Jaroslav Hrubý ukazuje, jak to vypadá, když postavičky z Večerníčka se přenesou z ploché obrazovky do 3D.
Noční prohlídka zámku s večerníčkem

„Umístění na předních místech se mi zadařilo třeba v Dolní Moravě nebo v Javorníku, ale nemůžu to srovnávat se skutečnými závody, když tam byly disciplíny jako poznávání sýrů nebo zatloukání velkého hřebíku malým kladívečkem. Jezdím na podobné akce kvůli atmosféře a ostatním fanouškům veteránů, ale medaile třeba z Ecce Homo nebo z mezinárodních závodů v Trenčíně mají úplně jinou váhu,“ vysvětlil Jaromír Pavlíček, který své hobby sdílí i s rodinou.

Na Ecce Homo mu dělala spolujezdkyni dcera, koncem července s ním do Trenčína jel syn jako mechanik.

Hrad Sovinec - Ilustrační foto.
Hodokvas na hradě Sovinci

„Před poslední rozjížďkou syn utíkal pro klíč, abych si upravil rozdělovač a předstih zážehu, takže to stříbro v mé kategorii do 1600 kubíků VW original je také jeho zásluha. Soutěžilo v ní 45 aut. VW BUG meeting, jak se ty závody v Trenčíně jmenují, to je významná mezinárodní akce. Jeli jsme tam jen na zkušenou, a hned to skončilo medailí ve sprintu na 400 metrů,“ doplnil Jaromír Pavlíček, který si prozíravě pořídil motor s větším objemem, aby jeho brouček Herbie byl živější.

Sprinty na betonové letištní ploše se měří elektronickou časomírou, protože o vítězi rozhodují zlomky vteřiny.

„Díky tomu není problém spočítat, že jsem za vítězem zaostal o 27 centimetrů,“ uzavřel Jaromír Pavlíček.

Už se připravuje na závody veteránů Ecce Homo, které loni vyhrál.

Zubatá žába propaguje Bruntál nově také pivem.
Zubatá žába má své pivo