Tato spojnice mezi hutnickým městem a Českým Těšínem zažila v posledních zhruba pěti letech několik velkých oprav. Vozovka se dávala do pořádku poté, co se zde řadu měsíců prováděly práce v rámci miliardového projektu revitalizace povodí řeky Olše. Později se musela silnice opravovat kvůli náporu těžké kamionové dopravy, která po Nádražní ulicí, projížděla během rekonstrukce hlavního tahu I/11 na Třinecku.

Nyní je pravděpodobné, že další oprava přijde do dvou let. Informovala o tom starostka Věra Palkovská, a to na základě schůzky s vedením Správy silnic Moravskoslezského kraje (SSMSK).

„Byli jsme informováni, že v současné době se zpracovává projektová dokumentace," řekla starostka třineckým zastupitelům s tím, že půjde o úsek od kruhového objezdu poblíž takzvané Myší díry k prvnímu nadjezdu na silnici I/11, tedy až za průmyslovou zónu na Balinách. „Součástí projektu je i oprava tří stávajících zdí a propustků, proto je odhadovaná cena poměrně vysoká a činí zhruba 85 milionů korun," dodala starostka. Podle ní krajská správa silnic, která bude stavbu realizovat, počítá s financováním z unijních prostředků. Vyjádření SSMSK se včera redakci nepodařilo získat.

Palkovská naznačila, že radnice má stavbu koordinovat s ohledem na připravované akce města, konkrétně cyklostezku a chodník v Konské.

„Budeme nápomocni, i pokud jde o stavební povolení. A jestli se všechno podaří, tak buď podzim roku 2017, nebo na jaře 2018 bude vjezd do Třince směrem od Českého Těšína důstojný. Určitě bude vypadat lépe než dnes," míní starostka.

Nejde o jedinou změnu, na kterou se mohou v budoucnu těšit třinečtí motoristé. Podle radnice kraj vážně uvažuje o rekonstrukci křižovatky u oldřichovické restaurace Napoleon. Nejdříve je ale nutné převést komunikaci ze státu na kraj. „Město Třinec připraví projektovou dokumentaci, což už se v současné době děje," řekla Věra Palkovská. Rekonstrukci ale nepůjde provést před rokem 2017, neboť je nutné dostavět obchvat.