Obyvatelům obcí, kudy prochází silnice I/68, by se tak po zprovoznění nové silnice mělo ulevit od přetížené dopravy.

Před dvěma týdny podepsalo Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, smlouvu s vítězným sdružením firem. „Probíhá příprava na předání staveniště, k němuž dojde do konce října. Termín zprovoznění poté bude 32 měsíců od data zahájení prací,“ informovalo ŘSD. V létě roku 2022 by se tak motoristé měli projet po uceleném úseku obchvatu.

Od října 2017 se už jezdí po obchvatu v úseku mezi Nebory a Bystřicí. Ulevilo se tak staré cestě I/11.

Podle dřívějších plánů se měl celý obchvat Třince včetně úseku mezi Třanovicemi a Nebory stavět současně, nakonec byl projekt rozdělen. Prodlevu způsobily nejen letité majetkoprávní spory či novelizovaný zákon o posuzování vlivů na životní prostředí, ale také potíže při dřívějším tendru na zhotovitele stavby, které byly způsobeny průtahy s vydáním stavebního povolení.

Slavnostní zahájení dostavby posledního chybějícího úseku obchvatu Třince, září 2019.
Podepsáno. Stavba poslední části obchvatu Třince může začít
Ilustrační foto
Pro výstavbu obchvatu použijí stavaři strusku
Slavnostní zahájení dostavby posledního chybějícího úseku obchvatu Třince, září 2019.
OBRAZEM: Ministr slíbil dostavbu obchvatu Třince. Odvezl si „čupagu" i med