Na Ostravské ulici byl zaveden obousměrný provoz s tím, že od Ostravy se na rondel najíždělo v protisměru. Kvůli tomu byl upraven i provoz na celém okruhu. V ranní špičce doprava zkolabovala ve směru od centra města, když se všechna vozidla musela před vjezdem na rondel řadit do jednoho pruhu. Světelná signalizace tak mohla jedním pruhem na rondel pustit jen polovinu běžného množství vozidel.

V koloně uvízly také autobusy, které nabíraly zpoždění. Motoristé popisovali čekání v koloně v rozmezí 20 až 50 minut. 

Po 9. hodině se situace uklidnila, když opadl hlavní nápor. Mnozí řidiči pak prokazovali neznalost zipování, když se před zúžením řadili na konec kolony v pravém jízdním pruhu, místo toho, aby v levém přijížděli až k dopravnímu značení navigujícího k přejetí do pravého pruhu. 

V úterý se situace opakovala

Naprosto stejná situace se na Hlavní třídě opakovala v úterý ráno. Přestože se mnoho motoristů kritickému úseku od centra ke kruhovému objezdu raději vyhnulo, stovky jiných podstoupily čekání v koloně. Tou musejí komplikovaně projíždět i záchranáři. Houkající sanitka jedoucí k pacientovi se v úterý ráno mezi vozidly prodírala déle než dvě minuty. 

Před 7. hodinou se navíc na rondelu stala nehoda autobusu s osobním automobilem. 

Jak už v pondělí čtenáři Deníku upozorňovali, plynulejšímu průjezdu by pomohla asistence policie, která by v době dopravní špičky upřednostnila průjezd z centra. Další navrhovali, aby byly vypnuty semafory u nájezdu od Ostravy. Řidiči tam musí čekat na červené v době, kdy od Ostravy žádná vozidla nepřijíždějí. Čekající auta navíc blokují kruhový objezd. 

Jak Deník zjistil, žádné opatření, které by zmírnilo dopady rekonstrukce Ostravské ulice na průjezd kruhovým objezdem a Hlavní třídou, se však nechystají. Z pohledu úředníků, policistů i stavbařů je totiž vše v pořádku. 

Kolona na Hlavní třídě v Havířově.

Silničáři opravující Ostravskou ulici čelí kritice od samého počátku prací. V mnoha případech totiž zavedli omezení v místech, kde to nebylo nutné. Lidé jim také vyčítají, že nepracují v době, kdy je provoz menší, tedy ve večerních nebo nočních hodinách. Jejich práci navíc zpomalilo nedávné deštivé počasí. Ani za sucha však nebyli schopni namalovat vodorovné dopravní značení v místech, kde už má vozovka nový asfalt a mohla tak už být zprovozněna v celé šíři.

Silničáři tvrdí, že dopravní značení schválili úředníci a policisté. Zodpovědný úředník krajského úřadu si za svým rozhodnutím stojí a nehodlá o svém rozhodnutí diskutovat. 

Mnozí řidiči, kteří věděli, ve kterých místech práce probíhají a ve kterýmchdlouhodobě ne, dopravní značení ignorovali a projížděli buď vyfrézovanými úseky, nebo těmi, kdy už byl položen nový asfaltový koberec. Úspěšně se tím vyhýbali čekání nebo zdlouhavým popojíždění v dlouhých kolonách.