Cílem je zlepšit řidičské dovednosti účastníků. „Chceme zajistit profesionální přípravu těchto řidičů. Za to zodpovídá kraj, a tak jsme se dohodli na školení. Dobře víme, jak to na silnicích vypadá,“ uvedl hejtman Ivo Vondrák.

Právě kvůli důrazu na rychlou jízdu si organizátoři vybrali Masarykův okruh. „Je to výjimečný projekt, protože policisté takový výcvik kromě jízdy na polygonech nemají. Tady se učí jezdit ve vyšší rychlosti a bezpečně projíždět zatáčkami. Výcvik, který jsme připravili, můžeme provést jen na závodním okruhu. Nejde to na parkovišti či odstavné ploše,“ přiblížil ředitel moravskoslezské policie Tomáš Kužel.

Školením projde sedm set sedmdesát čtyři příslušníků policie, čtyřiapadesát záchranářů a šestatřicet hasičů. „Celkem máme v kraji víc než čtyři tisíce policistů. Akci jsme nicméně připravili pro ty, kteří jezdí na záchranné výjezdy a dále třeba pro členy speciálních pořádkových a zásahových jednotek,“ sdělil Kužel.

Každý policista na okruhu stráví půl dne. Za tu dobu stihne tři jízdy po dvaceti minutách. „Zpětná vazba je pozitivní, lidé se tu výrazně posunou. Školení provádí certifikovaní instruktoři. Jízda však nemá být jen rychlá, ale i bezpečná. Pro projekt jsme se rozhodli i kvůli většímu počtu nehod, do kterých se policisté někdy i vlastní vinou dostávají,“ dodal policejní ředitel.

Řidiči přitom na jihu Moravy trénují ve vlastních autech. „Vše, co si na okruhu vyzkouší, naostro využijí v práci. Jsme rádi příkladem ostatním krajům. Pevně věřím, že se trénink osvědčí a sáhnou po něm i ostatní,“ zmínil hejtman Ivo Vondrák.

Celá akce vyjde kraj na čtyři miliony korun. „Kromě okruhu a náhradních dílů tvoří významnou položku také gumy. Jedno auto sjede sadu pneumatik denně, v teplém počasí i dvě,“ uzavřel Kužel.

JAROSLAV GALBA