Na dokončení této nové silnice mezi Ostravou a Opavou přitom jako na smilování roky čekají řidiči, nucení každodenně absolvovat cestu mezi oběma městy. Jejich potíže měly skončit příští rok, ale všechno může být jinak. Zakopaný pes je ve zhruba čtyř stech metrech, na kterých má stát budoucí dálniční přiváděč.

Věcné břemeno

„Vlastník pozemku podal soudní žalobu proti jeho vyvlastnění. Dalším problémem je věcné břemeno práva a chůze přes některé pozemky Ředitelství silnic a dálnic, které jsou v hlavní trase komunikace," vysvětluje nečekané průtahy tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál.

Kromě řidičů, trápících se stále jízdou po nevyhovující a přetížené silnici, si zatím nemohou oddechnout ani obyvatelé ostravského městského obvodu Poruba, také dlouhodobě sužovaní nadměrnou dopravou. Není divu, že považují zdržovací taktiku za nepřijatelnou.

„Řešení mají v současnosti už v rukou soudy a věřím, že budou rozhodovat rychle," dodává Martin Dostál s tím, že v tomto případě převažuje veřejný zájem nad soukromým zcela jednoznačně.

Druhá polovina roku 2015

Takové problémy nejsou u výstavby řady českých silnic a dálnic novinka. Snad nejproslulejší byl spor o pozemky na dálnici D11 u Hradce Králové, kde se vlekl hodně dlouho. Nezbývá než doufat, že stejný problém u Prodloužené Rudné nakonec nebude.

Výstavba komunikace mezi Ostravou a Opavou, včetně dálničního přiváděče Prodloužená Rudná, má podle harmonogramu skončit ve druhé polovině roku 2015.

Tím má být západní část Moravskoslezského kraje koncem příštího roku napojená na dálnici D1. Stavební práce na jedenáctce z Mokrých Lazců do Ostravy v režii dodavatelských firem pokračují bez přerušení. „Na kvalitu práce klademe velký důraz. Převážnou část podloží tvoří kámen, vytěžený ze stavby," ujišťuje František Kopecký z ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR.