Ve středu 10. 7. tito milovníci automobilové historie navštívili papírnu ve Velkých Losinách i zámek, kde zrovna probíhaly oslavy rovných padesát let od natáčení filmu Kladivo na čarodějnice.

Ve čtvrtek 11. 7. se kolona vypravila do hornického muzea ve Zlatých Horách a udělala si zastávku před linhartovským zámkem. Večer své miláčky zaparkovali v Krnově na náměstí, aby se každý mohl potěšit jejich krásou.

Dříve narození chtěli ukázat svým dětem a vnukům, čím se jezdilo v době jejich mládí. Nebo spíš čím se jezdilo na Západě v době, kdy se u nás proháněly výdobytky socialismu Trabanty a Žigulíky. Samozřejmě zásada „dívat, ale nedotýkat“ platí jak u okázalých rolls royce, tak u roztomilých VW Brouků, které se tento týden už definitivně přestaly vyrábět.

Zájemci se například dozvěděli, že obligátně červený Ford Mustang z roku 1965 sehnal polský majitel v Hollywoodu, ale původně jezdil po silnicích v Nevadě. Porsche 356B Super z roku 1960 zase původní americký majitel sehnal v Evropě a jezdil s ním na Floridě tak dlouho, až v roce 1985 získal statut veterána. Současný polský majitel ho přivezl do Evropy v roce 2008 a nechal zrenovovat.

Nechybělo ani Volvo P1800, které se díky televiznímu seriálu s Rogerem Moorem v šedesátých letech stalo nejznámějším modelem všech dob a nepřekonaným mistrovským dílem skandinávského designu.

Po setkání s obyvateli Krnova se kolona veteránů vydala zase do Polska.

K nejmenším raritám, které v Krnově představili Poláci odchovaní polskými Fiaty, patřilo mikroauto Mikrus. Majitelé britských minicooperů se do Krnova chystají začátkem srpna na tradiční sraz. Plánují společný víkend na základně v areálu Yacht clubu u Petrova rybníka. Odtud určitě bude kolona miniaturních autíček vyrážet na výlety, takže ji první srpnový víkend budeme potkávat na silnicích v různých částech okresu Bruntál.