Zařízení je stejné jako ta v Dělnické ulici a na Národní třídě, tomu na Dlouhé třídě však schází potřebný souhlas policie.

„Město jsme vyzvali, aby doplnilo údaje, na jejichž základě bychom povolení mohli vydat. Podle našich informací se totiž v posledních letech v úseku nestala žádná vážnější dopravní nehoda a nemáme ani informace o tom, že by se tam výrazně překračovala povolená rychlost. V tomto ohledu jsou ve městě jiná místa, kde by měření bylo potřebnější,“ řekl Deníku policejní mluvčí Miroslav Kolátek.

Primátorka Havířova Jana Feberová si však za umístěním radaru stojí:

„O tom, že se tam jezdí rychleji, než je povoleno, není pochyb. Je tam několik míst, kde silnici přecházejí chodci, a ty je třeba chránit. Není také pravda, že by se tam nestaly vážné nehody. Policii doplníme informace, které po nás žádá, včetně výsledků měření rychlosti, které prováděli naši strážníci. Pak nám snad úsekový radar schválí,“ řekla primátorka.

Radnice už teď přemýšlí, že dalším měřeným úsekem bude ulice Na Nábřeží.

Shodou okolností se několik vážných nehod na Dlouhé třídě stalo v prosinci. Jedna vážná nehoda se stala v prosinci 2015. V prostoru autobusových zastávek ve směru do centra přejel taxík dvaašedesátiletého muže ležícího na silnici, který zraněním podlehl.

V prosinci roku 2007 skončily na Dlouhé třídě poblíž restaurace Kosmos nehodou noční závody dvou vozů. Zatímco Ford Escort vyvázl s odřenými plechy, Škoda Felicia se sešrotovala o sloup veřejného osvětlení.

Patrně nejvážnější nehoda se stala 3. prosince 2002 u Jitřenky. Tehdy dvaadvacetiletý řidič Fiatu 127 vjel na přechod, přes který právě přecházela skupinka mladých mažoretek. Jedno patnáctileté děvče kolizi nepřežilo.