„Tato kruhová křižovatka je jedním z nejdůležitějších z jedenašedesáti samostatných stavebních objektů této stavby,“ zdůraznil Jan Rýdla a upřesnil, že stavba obchvatu Mošnova je dlouhá přesně 3333 metrů.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic upozornil, že dopravní řešení a dopravní režim jsou pro řidiče velmi náročné, neboť na části křižovatky se staví a jiná část už je zprovozněná. „Zhotovitel, firma Eurovia, harmonogram plní s lehkým předstihem, což znamená, že na počátku září bude možno uvolnit tuto kruhovou křižovatku k plnému provozu,“ dodal Jan Rýdl.
Poslední sčítání
Podle posledního sčítání projede zmíněnou křižovatkou denně 11 tisíc vozidel, z toho dva tisíce tvoří těžká kamionová doprava. „Tím, že tento kruháč odbavuje dopravu pro letiště, evidentně zajímá správu letiště, a mimo jiné i armádu, neboť v září tady probíhají Dny NATO a armáda tudy začne navážet techniku,“ poznamenal Jan Rýdl.
Tomáš Neckař, hlavní stavbyvedoucí, potvrdil, že v prvním zářijovém týdnu spustí provoz křižovatky. Dodal, že současně probíhají práce na začátku úseku stavby, kde se buduje křižovatka Jižní, kterou se rovněž chystají dokončit a zprovoznit tak silnici II/464. Práce na křižovatce u čerpací stanice ONO jsou podle něj velmi komplikované.
„Křižovatka se dělá na tři etapy a doprava se přesměrovává po dílčích úsecích kruhového objezdu, což přináší poměrně velké komplikace. Musíme se s tím vyrovnat a přizpůsobit se tomu,“ uvedl.
V polovině výstavby
Tomáš Neckař připomněl, že jsou zhruba v polovině výstavby. Po dokončení okružních křižovatek Sever a Jih čeká řidiče plná uzávěra silnice I/58 při provádění propojení, aby se mohl celý obchvat Mošnova dokončit.
„Ta úplná uzávěra potrvá od začátku dubna zhruba dva měsíce. Půjde asi jen o dvě sta metrů, ale bude to složité v tom, že bude objízdná trasa kolem letiště směrem na Studénku,“ vysvětlil Tomáš Neckař.
Stavba obchvatu Mošnova začala loni v listopadu, a pokud nenastanou nenadálé komplikace, měla by být dokončená v červnu 2024. Její cena je podle smlouvy 370 milionů korun.