VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zátěž pro místní: Městy mezi Ostravou a Opavou denně projíždí tisíce aut

Denně jimi projíždí tisícovky aut, místní občané si stěžují na nebývalou dopravní zátěž, avšak řešení v podobě obchvatu je v nedohlednu. Takové problémy svírají města a obce na silnici I/56 mezi Opavou a Ostravou. Naše redakce se ale zaměřila také na „obchvatovou" situaci v Opavě. Není to totiž tak dávno, co byla zahájena stavba východní části severního obchvatu města.

26.3.2017
SDÍLEJ:

Jižní obchvat Opavy. Ilustrační foto.Foto: Vladimír Meletzký

Za zlepšení dopravy ve městě bojují i občané

Skupina dobrovolníků Za občanskou iniciativu požaduje zmírnění hustoty dopravy v Dolním Benešově vybudováním přeložky silnice I/56.

Dopravní situace na silnici I/56, která spojuje Opavu s Ostravou, je terčem kritiky už delší dobu. Nejvíce trápí obce a města, jimiž prochází. V Dolním Benešově zašla situace už tak daleko, že kromě samotného města se do řešení zapojili také místní nespokojení občané.

ČTĚTE TAKÉ: Ostrava „hraje" stále častěji ve filmech. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

Ti založili skupinu Za občanskou iniciativu, prostřednictvím níž o odklon dopravy bojují. Před nedávnem se obrátili na hejtmana Moravskoslezského kraje Ivo Vondráka. Ten byl před volbami mimo jiné jedním z těch, kteří slibovali, že se dopravou ve městech a obcích chtějí aktivně zabývat.

„Dle jeho vyjádření je v plánu měření hustoty provozu a bude zadáno zpracování studie na přeložku silnice I/56," přiblížila jedna z členek iniciativy Sigrid Dziehlová.

.

Dopravu vidí občané Dolního Benešova jako hlavní problém města. foto: Deník / Milan Freiberg

I naše redakce Ivo Vondráka v této věci kontaktovala, avšak je nutno zmínit, že silnici nevlastní kraj, nýbrž stát. „Zájmy regionu se snažíme na ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic intenzivně prosazovat. Komplikovanou dopravní situaci na Opavsku by mohla vyřešit právě aktualizace trasy silnice I/56 v úseku Opava – Ostrava. Ta by vedla mimo obce.

Kraj již zadal územní studii, která by v návaznosti na již realizované stavby na souběžné I/11 měla nově navrhnout plynulé propojení sídel či odklonění dopravy mimo centra. Jde o nové a realističtější řešení než dříve plánovaná rychlostní silnice," vysvětlil Ivo Vondrák.

Vzniknout by tedy měly obchvaty s možností následné dostavby celistvého tahu. To již mají obce a města na trase „padesátšestky" zahrnuto ve svých územních plánech.

Kdy však k realizaci dojde, je ve hvězdách, v Dolním Benešově už situaci řeší velmi dlouho. Podle Sigrid Dziehlové je odklon dopravy jediným řešením. „Na silnici I/56 se u nás napojují hned tři silnice, přičemž nejvíce aut přijíždí od Sudic. Kromě možné blokády silnice uvažujeme i o vlastním měření hustoty provozu," doplnila.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Ostrava má obnovený památník obětem holocaustu

Hlučín usiluje o obchvat již deset let

Stavba obchvatu je záležitostí Ředitelství silnic a dálnic. Projekt byl vypracován již v roce 2007. Letos tedy „slaví" již deset let. Podle mluvčí Hlučína Ivany Gračkové město o tuto stavbu velice stojí.

„V současnosti máme v centru města překročeny hlukové i emisní limity a překročena je i kapacita vozidel na průtahu centrem," uvedla mluvčí města Hlučína Ivana Gračková. Podle ní také silnice I/56 rozděluje město na dvě poloviny. „Loni jsme se snažili jednat s bývalou politickou reprezentací kraje a přesvědčit ji o tom, aby obchvat Hlučína patřil i k jejím prioritám," uvedla mluvčí.

Toho by rádi představitelé Hlučína dosáhli i u nového vedení kraje. Obchvat by měl vést od rondelu na dálnici přes Ludgeřovice. V Hlučíně by se měl napojit u čerpací stanice Shell a přes pole objet sídliště OKD a pak podél Kozmic by měl vést směrem na Kravaře.

Ilustrační foto.

Dopravní kolaps města řeší obchvaty

Kritickou dopravní situaci v průtahu městem řeší jeho jižní a severní obchvat. Jižní obchvat byl dokončen v polovině roku 2012, ale proti předpokladu neskončil na opavské výpadovce, nýbrž už před obcí Otice. Její obyvatelé proto dodnes čelí negativům v podobě vysokého počtu projíždějících osobních vozů, náklaďáků a kamionů úzkými ulicemi podél rodinných domů.

„Denně se musíme potýkat se smogem, hlukem i dopravními riziky, především u školy. Navíc ještě hrozí uzavření železničního přejezdu na Hradeckou ulici, se kterým až do kompletního dokončení jižního obchvatu nesouhlasíme," konstatuje otický starosta Vladimír Tancík.

Správa silnic Moravskoslezského kraje má už vydané územní rozhodnutí na část Obchvat Otice i na připojení obchvatu na silnici I/46 a ulici Olomoucká. Letos bude pokračovat v přípravě dalších stupňů projektových dokumentací. Velkou komplikaci představují nesouhlasy vlastníků dotčených pozemků.

Poklepem na základní kámen byla v pondělí slavnostně zahájena stavba východní části severního obchvatu v délce 1,7 kilometru. Přijde na celkem 493,4 miliónů korun a trvat bude necelé tři roky.

„Budeme iniciovat společné jednání zástupců statutárního města Opavy a Moravskoslezského kraje pro vytvoření společného postupu v souladu s uzavřenou rámcovou smlouvou," přibližuje situaci obchodně–investiční náměstek Správy silnic Moravskoslezského kraje Jan Lukšo.

Začátek letošního března přinesl Opavě zahájení východní části severního obchvatu, která naváže na spojku S1, zprovozněnou už v roce 2009. Zhotovitelem je sdružení firem MS + K + IDS Opava. „Tento úsek obchvatu dopravu ve městě sice nevyřeší, pomůže jí až západní část severního obchvatu," uvedl při zahájení stavby ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Velká trhlina ve svahu v doubravském lese ohrožuje silnici i vodárnu

Děsivé dopady kůrovcové kalamity

Autor: Veronika Bernardová, Milan Freiberg, Jitka Hrušková

26.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 19 000 Kč Skladníci, obsluha manipulačních vozíků Operátor/ka skladu. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Místo výkonupráce: Ostrava Hrabová, Kontakt: emailem, , Náplň práce:, -jedná se o naskladňování zboží, , -výdej zboží, , -vyskladňování a balení zboží , -vykládání vozidel, , -nakládání vozidel a údržba skladových prostor. , , Noční směny nejsou, jednou za měsíc je sobotní směna. , , Požadavky:, -nadšení pro práci v logistice, , -vstřícný přístup a příjemné vystupování, -čistý trestní rejstřík., -dosavadní praxe nerozhoduje, jde především o schopnosti, , Nabízíme:, -Mzda až 27.000,-Kč, dle vašich výsledků. V sezóně až 38.000,-Kč. , -Stravenky v hodnotě 100,-Kč, -Finanční bonus za odpracovaný rok až 20.000,-Kč, -Dotovaný program Cafeteria, -5 dní Sickdays (v případě nevyčerpání Vám náleží finanční odměna 5.000,-Kč), -Motivační příspěvek za získání nového kolegy 20.000,-Kč, -Pracovní oděv je samozřejmostí , -Celofiremní akce i výlety, -Možnost zapůjčení auta a jízdního kola, -Budete pracovat v suchém a čistém prostředí., -Atraktivní zaměstnanecké ceny na veškeré prodávané zboží., -Vyřízení VZV průkazu zajistíme. Pracoviště: T.s.bohemia a.s..., Na Rovince, č.p. 981, 720 00 Ostrava 20. Informace: Petra Kucharovičová, . Stavebnictví - Stavebnictví Stavební technik 17 000 Kč Stavební technici projektanti, konstruktéři Projektant/ka RD a hal. Požadované vzdělání: vyšší odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Projekční a realizační firma, rychlé ocelové stavby Mr. Merkur zaměřena na výstavbu budov z lehké ocelové konstrukce hledá do svého týmu projektanta/ku. Společnost vlastní stroje na výrobu ocelové konstrukce., , Náplň práce:, - komunikace s klienty, - vypracování studie, projektové dokumentace pro ohlášení stavby/stavební povolení , - zajištění všech podkladů pro stavební povolení a jeho vyřízení, - vypracování realizační dokumentace např. stavebních detailů ze strany exteriéru , - řešení tepelných mostů , - stavební výkresy elektřiny, rozvody vody a odpadů, - zajištění tisku a kompletace projektu, - práce se softwarem k výrobě konstrukce, - práce s výrobním softwarem, výjezd na stavby, aj., Práce není stereotypní, ale různorodá. Můžete získat nové zkušenosti, a to nejen při práci v kanceláři, ale také v terénu., , Požadujeme:, Spolehlivost, důslednost, zodpovědnost, vlastní iniciativu, schopnost pracovat v týmu, zájem o architekturu a inovační řešení při projektování staveb., , Vzdělání:, - SŠ/VŠ stavební, , Nabízíme:, - možnost kariérního postupu , - přátelskou a otevřenou atmosféru v kolektivu, - osobní růst, - benefity: prémie, bonusy, slevy na firemní výrobky/služby, školení, , Nástup možný ihned., , Zájemci posílejte své životopisy a práce na email kadlcikova@merkurkonstrukce.cz. Pracoviště: Monthaus s.r.o., Těšínská, č.p. 557, 716 00 Ostrava 16. Informace: Hana Kadlčíková, +420 736 646 105. Cestovní ruch a hotelnictví - Cestovní ruch a hotelnictví Recepční v hotelu 16 000 Kč Recepční v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních Recepční v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Výškovická 122, Ostrava - Zábřeh, Kontakt: telefonicky od 10:00 do 14:00 nebo e-mailem, , Příjemné vystupování při poskytování informacích o ubytování a ostatních službách zákazníkům včetně informacích o cenách poskytovaných služeb. Obsluha běžné kancelářské techniky (tiskárna, kopírka atd..) Požadujeme dobrou znalost PC (MS Word i Excel). Cizí jazyk výhodou, ne však podmínkou. , Nepřetržitý provoz, pracovní poměr od: 01.12.2018, mzda: až 105,-/hodina. Pracoviště: Real & hotel dmh s.r.o.;, Výškovická, č.p. 2498, 700 30 Ostrava 30. Informace: Alena Radová, +420 596 796 111. Stavebnictví - Stavebnictví Stavební dělník 24 000 Kč Ostatní řemeslníci a kvalifikovaní pracovníci hlavní stavební výroby jinde neuvedení Přípravář/ka staveb. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Ostrava, Kontakt: životopis emailem, osobně ve firmě Vodostav Ostrava, Gorkého 28, na výběrovém řízení dle dohody, , Příprava staveb se zaměřením na vodohospodářské stavby., 3 roky praxe v oboru, nástupní plat 24 000,- Kč po zkušební době možno zvýšení platu., , Benefity: 5 dnů dovolené navíc, stravenky,mimořádné prémie, ubytování (pokud zaměstnanec pracuje mimo okres svého trvalého bydliště).. Pracoviště: Vodostav ostrava, spol. s r.o., Gorkého, č.p. 3091, 702 00 Ostrava 2. Informace: Petra Pustková, +420 596 240 585.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Archivní snímky z revolučních událostí listopadu 1989.
5 7

Listopad 1989 provázely v Ostravě tvrdé střety

Farmářské trhy v Ostravě u Futura.
14

Sedmá sezona farmářských trhů u Futura byla úspěšná

Leoš Mareš je Ježíškovo vnouče, v domově seniorů rozjel i malý dýchánek

Přirozený sympaťák, který ani po show, která trvala do brzkých ranních hodin, nemá problém přijet do Domova pro seniory v Horní Suché a s místními dámami tam při sobotě rozjet malé rozverné dopolední mecheche. Leoš Mareš se stal jedním z Ježíškových vnoučat. Do Horní Suché přijel za paní Zdeňkou Bagierovou, které pod stromeček nadělil nový elektrický invalidní vozík.

Lipová alej v Radkově zachráněna. Vysazeno bylo osmnáct nových stromů

/FOTOGALERIE/ Unikátní historická alej v Radkově na Opavsku, která téměř dvě stě let lemuje někdejší kočárovou cestu od radkovského kostela k zámku v Dubové, se „podruhé narodila“. V den státního svátku 17. listopadu tu na počest 100. výročí vzniku Československa bylo zasazeno symbolických 18 nových lip velkolistých. 

OBRAZEM: Začínají mrazy, Lysá zažila nejstudenější den v sezoně

Po teplotně nadprůměrných podzimních týdnech začala v regionu úřadovat zima. Podle předpovědi meteorologů se budou teploty po celý příští týden pohybovat přes den jen těsně nad bodem mrazu.

Jak jsme se změnili 1989–2018

Piva pijeme zhruba stejně jako na sklonku socialismu. Ale třeba banánů si můžeme dopřát mnohem více. Stejně jako divadelních představení. Na druhou stranu do kin nás už nic moc netáhne. Deník přináší u příležitosti výročí 17. listopadu srovnání, jak jsme žili před 29 lety a jak žijeme teď.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT