Od časných dopoledních hodin bylo bohumínské nádraží v obležení dětí, dospělých, rodin s dětmi i dalších milovníků páry i moderních vlaků.

Řada z nich přišla ze zvědavosti. Davida Macerineanu přivedl profesionální zájem. V Olomouci totiž studuje dopravní školu a je budoucím strojvůdcem. „Vlaky mě zajímaly odmalička, i když v rodině nikdo na železnici nepracoval. Ale babička mě brávala na podobné akce," říká jednadvacetile­tý David.

Na ocelových obrech, které tahají vagony s cestujícími i nákladem, obdivuje právě jejich kolosálnost. „Na těch mašinách mě fascinuje, že ten stroj váží několik stovek tun a řídí to sedmdesátikilový člověk," vysvětluje David.

Den železnice

Prohlížely se jak staré vlaky, tak i nové soupravy. Dráhy při této příležitosti představily dvě nové soupravy CityElefant, které budou z Bohumína jezdit na hranici se Slovenskem.

Zejména dětem se nové vlaky moc líbily. Ovšem jednoznačným hitem byla jízda parním vlakem, který je odvezl do Ostravy a zpět.

Partnerem Dne železnice byl i Deník, který si nejen pro své čtenáře připravil propagační akci, rozdával noviny a dětem věnoval drobné dárky. „Zájem byl obrovský. U našeho stánku byla jednu chvíli dlouhatánská fronta. Všechno jsme prodaly a rozdaly za pár hodin," prozradila distributorka odbytu karvinské redakce Petra Zichová. 

Ostravou v sobotu projížděl také historický trolejbus

Ostravou v sobotu projížděl historický trolejbus. Zájemci absolvovali okružní trasu vedoucí od vlakového nádraží v Ostravě-Přívoze přes sad Boženy Němcové, most Miloše Sýkory a most Pionýrů zpět k vlakovému nádraží.

Zájemci absolvovali okružní trasu vedoucí od vlakového nádraží v Ostravě-Přívoze přes sad Boženy Němcové, most Miloše Sýkory a most Pionýrů zpět k vlakovému nádraží. Možnosti projížďky historickým trolejbusem využily desítky lidí. (per)